به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۳۴۱.۱۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار در ژوییه ۱.۲ درصد رشد کرده که دومین رشد ماهانه متوالی است و این بازار به سوی نخستین رشد هفتگی در سه هفته اخیر پیش می رود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا در معاملات آتی ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۳۳۷.۹۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۶.۷۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۳۴۱.۲۰ دلار بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، تصویب بسته محرک مالی جدید در نشست بانک مرکزی ژاپن، دلار آمریکا را تحت فشار قرار داد. این بانک تحت فشار بازارهای دولتی و مالی برای اقدام قاطعانه‌تر به منظور سرعت بخشیدن به روند رشد اقتصادی و رساندن نرخ تورم به هدف دو درصدی، این بسته را تصویب کرد با اینهمه تدابیر مذکور کمتر از انتظار بازارها بود.

نرخ برابری ین حدود ۲.۱۴ درصد در برابر دلار افزایش یافت و به ۱۰۲.۹۹ ین رسید و شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ نشان می دهد، ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۶.۳۱۶ واحد رسید.

طلا از روز چهارشنبه پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی خود نرخهای بهره را تغییر نداد و باعث شد دلار ضعیف‌تر شود، روند صعودی را ازسرگرفت. این فلز زرد امسال که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره دست نگه داشته، ۲۶ درصد صعود کرده است. سایر بانکهای مرکزی جهان هم در بحبوحه نگرانیها نسبت به تبعات اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، وعده داده‌اند سیاستهای انبساطی بیشتری اجرا می کنند.

باب هابرکورن، کارشناس بازار در شرکت "آر جی او فیوچرز" معتقد است اگرچه واکنش اولیه به بیانیه بانک مرکزی آمریکا، فروش طلا بود اما معامله گران همچنان افزایش نرخهای بهره در سپتامبر یا دسامبر را بعید می‌دانند. در حال حاضر ممکن است طلا چندان مورد توجه نباشد اما بازار باور ندارد که بانک مرکزی امسال برای افزایش نرخها اقدام خواهد کرد. افزایش نرخها معمولا ارزش دلار را تحت پشتیبانی قرار می دهد و به جذابیت طلا لطمه وارد می کند.

در این بین پالادیم ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۷۰۱.۶۵ دلار در هر اونس رسید. بهای این فلز در معاملات روز پنج شنبه به بالاترین سطح از اکتبر سال ۲۰۱۵ صعود کرده بود و ماه جاری حدود ۱۷ درصد رشد داشته و به سوی بزرگترین رشد ماهانه از فوریه سال ۲۰۰۸ پیش می رود.

پلاتین ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴۰.۵۰ دلار در هر اونس رسید. این فلز با بیش از ۱۱ درصد رشد قیمت در ماه جاری، به سوی بزرگترین رشد ماهانه از ژانویه سال ۲۰۱۲ پیش می رود.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۰.۲۱ دلار رسید و با بیش از هشت درصد رشد در ماه ژوییه، به سوی دومین رشد ماهانه متوالی در حرکت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.