به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه به دنبال نشست هفتگی گروه کار انسانی در ژنو به خبرنگاران گفت: مسئولان نظامی آمریکایی و روسی برای بررسی جزئیات به ژنو خواهند آمد. ما همگی منتظر هستیم و از روسیه و آمریکا می‌خواهیم مذاکرات خود را درباره پایان دادن به خشونت در سوریه تسریع ببخشند.

دی‌میستورا در ادامه نسبت به نتایج و پیامدهای منفی شکست در دور جدید مذاکرات صلح سوریه هشدار داد.

در خصوص حلب و ایجاد کریدورهای کمک‌های انسانی در این شهر نیز دی میستورا با هشداردرباره اوضاع خطرناک حلب گفت: مواد و کمک‌های باقیمانده در انبارها برای کمک به ساکنان حلب کافی نیست و تنها پاسخگوی نیازهای دو یا سه هفته افراد نیازمند در این شهر است.

از سوی دیگر، ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه و بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در بیانیه مشترکی پس از دیدارشان در پاریس اعلام کردند: محاصره حلب ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه را غیرممکن می‌کند. محاصره حلب پیامدهای فاجعه باری دارد و ممکن است به آوارگی تعداد بیشتری بینجامد. ما از هم‌پیمانان نظام سوریه می‌خواهیم عملیات در حلب را فورا متوقف کنند.

این وزرا خواهان اجرای کامل و فوری آتش‌بس شدند و تأکید کردند: تا زمانی که ذبح غیرنظامیان سوری ادامه داشته باشد ثبات در سوریه برقرار نمی‌شود و نمی‌توان به راهکار سیاسی دائم دست یافت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.