به گزارش ایرنا موسسه گالوپ در نظرسنجی تازه ای با اشاره به نام برنی سندرز، باراک اوباما ،جو بایدن، بیل کلینتون و میشل اوباما بعنوان پنج شخصیتی که به گفته این موسسه می توانند نقش موثری در جلب آرای مردم آمریکا در پیروزی هیلاری کلینتون ایفا کنند نظر آنها را در مورد بهترین سخنران سه شب گذشته این گردهمایی به سنجش گذاشت.

بر همین اساس میشل اوباما با ۵۸ درصد آرای دمکرات های آمریکا در صدر این جدول قرار گرفت و برنی سندرز با ۵۳ درصد دومین سخنران محبوب این مراسم شناخته شده است.
در این نظرسنجی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برغم نطق پر شور خود در حمایت از کلینتون که به گفته تحلیلگران سیاسی در تاریخ انتخابات این کشور بی سابقه بوده در مقام سوم قرار گرفته و 51 یک درصد از آرای طرفداران حزب دمکرات را بخود اختصاص داده است.
بیل کلینتون رئیس جمهوری سابق آمریکا و همسر نامزد دمکرات ها در این انتخابات با ۴۹ درصد و جو بایدن معاون اوباما با ۴۸ در مقام های چهارم و پنجم این جدول قرار گرفته اند.
نکته مهمی که در نتایج این نظرسنجی به چشم می خورد این که هر پنج شخصیت مطرح در این نظر سنجی از محبوبیتی بالاتر از هیلاری کلینتون که اعتبار او بر اساس نظرسنجی های همین موسسه به پایین ترین حد خود در 24 سال گذشته رسیده، برخوردارند.
موسسه مذکور در بخش دیگری از این نظرسنجی نظر دمکرات های آمریکایی نسبت به محبوبیت این پنج شخصیت جدا از موضوع گردهمایی دمکرات ها سوال کرده و شرکت کنندگان با ۹۱ درصد رای به باراک اوباما ؛ وی را محبوب ترین شخصیت سیاسی کشورشان دانسته اند و بدنبال او به میشل اوباما ۸۸ در صد، بیل کلینتون ۸۵ درصد، جو بایدن ۸۱ درصد و برنی سندرز ۷۱ درصد رای داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.