به گزارش عصرایران به نقل از ، بی بی سی، آقای اوباما گفت:‌ "هیلاری از اهمیت تصمیم های دولت برای خانواده های کاری، سالخوردگان، صاحبان کسب و کارهای کوچک، سربازان، و کهنه سربازان خبر دارد."

او در ستایش خانم کلینتون که سه شنبه شب طی یک رای گیری حزبی نامزدی حزب را کسب کرده بود گفت: "می توانم به اطمینان بگویم که هرگز یک مرد یا یک زن - نه من نه بیل کلینتون، هیچ کس - واجد شرایط تر از او برای ریاست جمهوری آمریکا وجود نداشته است."

رئیس جمهور آمریکا سعی کرد پیامی خوشبینانه ارائه کند.

او گفت: "امشب بعد از تقریبا دو دوره ریاست جمهوری بار دیگر مقابل شما ایستاده ام تا بگویم امروز حتی از گذشته نسبت به آینده آمریکا خوشبین تر هستم."

او ضمن برشمردن دستاوردهای دولتش از جمله گفت که با دیپلماسی برنامه اتمی ایران را مهار کرده است.

آقای اوباما گفت:‌ "می توانم بگویم که این یک انتخابات معمولی نیست. انتخابی بین احزاب یا سیاست ها نیست. این مجادله همیشگی بین چپ و راست نیست. این یک انتخاب بنیادی تر است، این انتخاباتی درباره هویت ما به عنوان یک ملت است، اینکه آیا به تجربه بزرگ آمریکا در حکمرانی مردم بر خود وفادار می مانیم یا نه."

پیشتر جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در انتقاد از نامزد جمهوری خواهان در انتخابات گفت "دونالد ترامپ اصلا نمی داند چه می گوید" و افزود: "دونالد ترامپ سعی دارد به ما بگوید که مواظب طبقه متوسط است - دست از این حرف ها بردارید! این حرف ها یاوه است!"

بعد از ظهر چهارشنبه در جریان سخنرانی لئون پانه‌تا مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا جنجال شد.

جو بایدن:‌ ترامپ اصلا نمی داند چه می گوید

سخنرانی آقای پانه تا که در زمان کشته شدن اسامه بن لادن رئیس سیا بود از طرف کسانی که شعار "دیگر جنگ نمی خواهیم" قطع شد.

همزمان شمار بزرگی از حاضران با شعار "آمریکا، آمریکا" سعی کردند صدای این معترضان را غرق کنند.

آقای پانه تا گفت:‌ "فقط یک نامزد از تجربه، تسلط به نفس و قضاوت لازم برای آنکه فرمانده کل قوا باشد برخوردار است و آن هیلاری کلینتون است."

او همچنین در انتقاد از دونالد ترامپ گفت:‌ "ترامپ از سربازان ما می خواهد مرتکب جنایات جنگی شوند، شکنجه را تایید می کند، متحدان ما را تحقیر می کند و دیکتاتورها را ستایش می کند."

استفان میلر مشاور دونالد ترامپ در واکنش به سخنان آقای پانه‌تا گفت:‌ "پانه‌تا شتاب هیلاری کلینتون به سوی جنگ در خاورمیانه و حمله مرگبار و فاجعه بار به لیبی که موید خطرات ناگوار بی احتیاطی او برای هر خانواده آمریکایی است را نادیده گرفت."

مایکل بلومبرگ:‌ من فقط آمده ام بگویم چرا هیلاری کلینتون باید رئیس جمهور شود

مایکل بلومبرگ شهردار سابق نیویورک که در آن زمان جمهوری خواه بود و اکنون نامزدی خانم کلینتون را تایید کرده هم در این همایش سخن گفت.

او گفت:‌ "من به عنوان عضو هیچ حزبی اینجا نیامده ام، یا نیامده ام بر هیچ نقطه نظر خاصی مهر تایید بزنم. فقط و فقط به یک دلیل اینجا هستم:‌ توضیح دهم که چرا معتدم واجب است هیلاری کلینتون را به عنوان رئیس جمهور بعدی انتخاب کنیم."

او افزود:‌ "وقتی بنیانگذاران آمریکا وارد فیلادلفیا شدند تا کشور تازه ای بنیاد کنند، به عنوان دمکرات یا جمهوری خواه نیامدند یا اینجا نبودند که کسی را نامزد ریاست جمهوری کنند. آنها به عنوان افراد میهن دوستی آمدند که از سیاست‌گری حزبی می ترسیدند. حالا من می دانم آنها چه احساسی داشتند. من دمکرات بوده ام، جمهوری خواه بوده ام، و نهایتا مستقل شدم چون اعتقاد ندارم هیچ کدام از حزب ها منحصرا صاحب ایده های خوب یا رهبری قوی است."

او در انتقاد از ترامپ گفت:‌ "ترامپ می گوید می خواهد کشور را مثل کسب و کارش اداره کند؟ خدا به داد ما برسد."

او گفت که بیشترین "مایه ای که ترامپ دارد ریاکاری است."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.