به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی، امروز (پنجشنبه) در یک نشست مشترک خبری با همتای خود در وزارت داخله، گفت که نیروهای امنیتی با راه اندازی عملیات قهر سیلاب در ولایت ننگرهار ضربات کوبنده ای بر داعشیان وارد کرده و بسیاری از پناهگاه‌های آنان در این ولایت را از بین برده اند.

وزیری افزود که طی عملیات قهر سیلاب ۲۷پناهگاه داعش در ننگرهار طی دو هفته گذشته از بین برده شده است. همچنان صدها نفر این گروه کشته و زخمی شده و ۲۴ داعشی نیز دستگیر شده است.

او تصریح کرد که ولسوالی کوت ننگرهار هم اکنون به صورت کامل از وجود گروه داعش تصفیه شده است.

او تاکید کرد که هم‏ اکنون عملیات قهر سیلاب بر ضد داعش در ولسوالی های اچین، نازیان، هسکه مینه و سپین غر جریان دارد و تا نابودی آخرین داعشی این عملیات را در ننگرهار ادامه می‏دهند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی همچنان با بیان اینکه طی دوهفته گذشته ۱۷ تن از سرگروپ های داعش کشته شده اند افزود که سعد اماراتی، شاه خالد، حیدر و جنگلباغ اروگزی از فرماندهان مشهور داعش است که طی دو هفته گذشته کشته شده اند.

در همین حال صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله در این نشست گفت که‌ نیروهای امنیتی کشور با تمام قوت خود تلاش دارند تا امنیت مردم را تامین کنند.

آقای صدیقی افزود، عملیات های نیروهای امنیتی در ننگرهار، قندوز، تخار و هلمند دست آوردهای خوبی داشته و ضربه محکمی بر پیکر گروه های تروریستی وارد کرده است.

براساس گفته‏ های سخنگوی وزارت امور داخله؛ هم‏اکنون ۱۵ عملیات ضد تروریستی در ولایت های مختلف کشور جریان دارد.

منیره یوسف زاده، سخنگوی اداره ارگان های محلی، نیز در این نشست با بیان اینکه دشمنان نمی‏توانند با انتحاری بین مردم تفرقه ایجاد کنند افزود: هر حادثه که برای هر افغان اتفاق می افتد، تمامی مردم افغانستان از وقوع آن حادثه احساس درد و ناراحتی می‏کنند.

خانم یوسف زاده افزود، مردم افغانستان در هر نقطه ای که هستند در این گونه حوادث متحدتر از گذشته می شوند و همبستگی خود را حفظ می کنند، چنانچه مسئولین محلی، با حضور خویش در خط اول اهدای خون چهره نو از حکومتداری خوب را معرفی می‏کنند که در آن مافوق و مادون معنایی ندارد و همه مسئول و خدمتگزار متعهد برای بهتر شدن آینده افغانستان اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.