به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف که در آخرین مرحله از سفر آفریقایی خود امروز پنجشنبه وارد کشور مالی شده است در دیدار با نخست وزیر این کشور،افزود: ما روابط بسیار خوبی با کشور مالی داریم. این کشور مهد اسلام در آفریقا است و برای مردم ایران اهمیت فراوان دارد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: مالی مهد اسلام معتدل و مداراگر بوده است و ما از این که گروه های افراطی در مالی حضور پیدا کنند ناراحت هستیم.

ظریف با تاکید بر این که افراط درد مشترک جهان اسلام است،گفت: افراط گرایی در هر جا با یک اسم خودش را نشان می دهد و این پدیده زشتی است که ما در منطقه خاورمیانه هم شاهد آن هستیم.

وزیرامورخارجه کشورمان گفت: ایران آمادگی دارد در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی با مالی همکاری کند.

وی خطاب به نخست وزیر مالی یادآور شد: مواد مخدر مشکل مشترک دو کشور است، ما تجربیات زیادی در این زمینه داریم و آماده ایم آن را در اختیار شما بگذاریم.

ظریف تاکید کرد: در حوزه فرهنگی نیز با توجه به اشتراکات دو ملت، آماده بسط روابط در این زمینه هستیم.

وزیرامورخارجه کشورمان خاطر نشان کرد: هیات اقتصادی بزرگ همراه من در این سفر آمادگی دارند روابط اقتصادی دو جانبه را در همه زمینه ها از جمله کشاورزی، بهداشتی، آموزشی، انرژی، فناوری، مالی و بانکی گسترش دهند.

نخست وزیر مالی: ایران ثابت کرد که باشجاعت و تلاش می توان بر همه مشکلات فایق آمد

"مودبیو کییتا" نخست وزیر مالی نیز در این دیدار گفت: تصویری که ما از ایران داریم نقش یک ملت و کشور بزرگ است ،کشوری که نشان داد عقب ماندگی و توسعه نیافتگی در آن جایی ندارد.

وی ادامه داد ایران برای ما مانند الگویی است که ثابت کرد با شجاعت و تلاش می توان بر همه مشکلات فایق آمد.

نخست وزیر مالی گفت: در دوره ای همه راه ها بر روی شما بسته بود ولی ایران با درایت و شجاعت عمل کرد و منافع ملی کشورش را حفظ کرد.

مودبیو کییتا خاطر نشان کرد: ایران می تواند الگویی برای همه کشورهای در حال توسعه باشد.
وی گفت: باید تلاش کنیم روابط خوب دو کشور را هر چه بیشتر تعمیق کنیم، ملت های ایران و مالی می خواهند بیش از پیش به هم نزدیک باشند.
نخست وزیر مالی یادآور شد: قدرت ایران نشأت گرفته از فرهنگ غنی و تمدن باستانی آن است. ما دیدگاه های مشترک زیادی داریم و دولت مالی از گسترش و تقویت ارتباطات به ویژه در حوزه های اقتصادی حمایت می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.