به گزارش خبرآنلاین، وزیر خارجه کشورمان در این دیدار در ابتدا تاکید کرد مالی مهد اسلام در افریقا بوده است و برای مردم ایران اهمیت فراوان دارد.

وی اضافه کرد: مالی مهد اسلام معتدل و مداراگر بوده است از این که گروه های إفراطی در مالی حضور پیدا کنند ناراحت هستیم.

آقای ظریف با تاکید بر این که افراط درد مشترک جهان اسلام است اظهار داشت: افراط گرایی در هر جا با یک اسم خودش را نشان میدهد و متاسفانه پدیده ای است که در منطقه خودمان هم شاهد ان هستیم

وزیر خارجه کشورمان همچنین اشاره کرد: ما آمادگی داریم در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی با مالی همکاری کنیم.

جواد ظریف خطاب به نخست وزیر مالی یادآور شد:مواد مخدر مشکل مشترک ما و شماست، ما تجربیات زبادی در این زمینه داریم و اماده آماده ایم آن را در اختیار شما بگذاریم.

وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی با توجه به اشتراکات دو ملت آماده بسط روابط در این زمینه هستیم.

آقای ظریف همچنین خاطر نشان کرد: هیات اقتصادی بزرک همراه من آمادگی دارند روابط اقتصادی دو جانبه را در همه زمینه ها از جمله کشاورزی، بهداشتی، آموزش، انرژی، فناوری، مالی و بانکی گسترش دهند.

مودبیو کییتا نخست وزیر مالی در این دیدار گفت: تصویری که ما از ایران داریم تصویر یک ملت و کشور بزرگ است، کشوری که نشان داد عقب ماندگی و توسعه نیافتگی در آن جایی ندارد.

وی ادامه داد ایران برای ما یک الگو است که ثابت کرد با شجاعت و تلاش می توان بر همه مشکلات فایق آمد. وی گفت: همه راه ها بر روی شما بسته بود ولی ایران با درایت و شجاعت عمل کرد و منافع ملی کشورش را حفظ کرد.

وی خاطر نشان کرد ایران میتواند الگوی برای همه کشورهای در حال توسعه باشد.

نخست وزیر لیبی همچنین اشاره کرد: باید تلاش کنیم روابط خوب دو کشور را هر چه بیشتر تعمیق کنیم، ملت های ایران و مالی می خواهند بیش از پیش به هم نزدیک باشند.

کیبیتا همچنین اظهار داشت: قدرت ایران نشأت گرفته از فرهنک غنی و تمدن باستانی آن است. ما دیدگاه های مشترک زیادی داریم دولت مالی از گسترش و تقویت ارتباطی به ویژه در حوزه های اقتصادی حمایت می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.