به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: ۸۸ نفر از کارکنان وزارت خارجه ترکیه در ادامه پاکسازی افراد مظنون به حمایت از جنبش گولن، از کار برکنار شده اند.

تاکنون ده ها هزار نفر شامل پلیس، قاضی و آموزگار از کار برکنار شده یا تحت بازجویی قرار گرفته اند. این افراد به اتهام ارتباط داشتن با جنبش فتح الله گولن از کار برکنار یا بازداشت شده اند.

گولن نیز هرگونه دست داشتن در این کودتا را رد کرده و اردوغان را عامل اصلی وقوع کودتا معرفی کرده است. دولتهای غربی و گروه های حقوق بشر گرچه وقوع کودتا را محکوم کرده اند ولی نگرانی عمیق خود را نیز از گسترش سرکوب ها از سوی دولت آنکارا اعلام نموده اند.

روز چهارشنبه، ارتش بیش از ۱۶۸۴ نفر از پرسنل نظامی را از کار برکنار کرده است. از این تعداد، ۱۴۹ نفر ژنرال و دریاسالار بوده اند. این تعداد شامل ۴۰ درصد کل ژنرال ها و دریاسالاران ارتش ترکیه بوده است.

شبکه سی ان ان ترک نیز گزارش داد که بیش از ۱۵ هزار نفر شامل ۱۰ هزار سرباز تاکنون بازداشت شده اند. دولت ترکیه نیز اعلام کرده است که ۱۶ شبکه تلویزیونی، ۴۵ روزنامه و ۱۵ نشریه و ۲۹ انتشارات تعطیل شده اند.

ترکیه روز چهارشنبه دستور بازداشت ۴۷ روزنامه نگار روزنامه زمان را صادر کرده است. آمریکا نیز نسبت به ادامه بازداشت ها در ترکیه ابراز نگرانی کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.