به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با پنج سنت افزایش نسبت به جلسه گذشته ۴۳ دلار و ۵۲ سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با رشدی ۷ سنتی به ۴۱ دلار و ۹۹ سنت رسید.

پس از اینکه دولت آمریکا اعلام کرد موجودی ذخایر بنزین و نفت‌خام این کشور به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش داشته است، نفت برنت و WTI در جلسه گذشته با ثبت قیمت ۴۳ دلار و ۲۷ سنتی و ۴۱ دلار و ۶۸ سنتی، پایین‌ترین سطح خود را از ماه آوریل تجربه کردند.

بانک ANZ اعلام کرد: « قیمت نفت پس از گزارش هفتگی EIA که نشان از رشد موجودی نفت خام داشته است، به شدت افت کرد. افزایش 1.7 میلیون بشکه‌ای موجودی ذخایر نفتی در حالی رخ داده که انتظارات بازر افت 2.3 میلیون بشکه‌ای بوده است.»

این بانک افزود، با توجه به این رشد غیرمنتظره قیمت نفت همچنان ضعیف باقی خواهد ماند.

بازار نفت از دو سال گذشته با عرضه مازاد مواجه بوده است، عرضه مازادی که باعث شده قیمت نفت از سال 2014 تا 2016 نزدیک به 70 درصد سقوط کرده به طوری که هر بشکه نفت برنت در اوایل سال جاری بشکه‌ای 27 دلار معامله شد.

میهیر کاپادیا، مدیر اجرایی شرکت مدیریت سرمایه سان گلوبال اعلام کرد قیمت‌ نفت هنوز به دلیل عرضه مازاد و ضعف تقاضا پایین است. به نظر می‌رسد موتور نفت جهانی در ماه‌های آینده مجددا روشن شود اما سرعت گرفتن بازار هنوز زمان‌ زیادی نیاز خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.