به گزارش اقتصادنیوز، موسی غنی‌نژاد با توصیه اینکه دولت تسلیم وسوسه‌های پوپولیستی نشود، در این مورد توضیح داده است: دولت نباید تسلیم وسوسه‌های پوپولیستی به منظور اطمینان از نتایج انتخابات سال آینده شود؛ سیاست‌هایی که باب طبع اکثریتی است که اطلاعات کارشناسی ندارند. اعتقادم این است که اگر دولت اصولی رفتار کند و چنانچه برای مردم روشنگری کند که مسائل و مشکلات چه هستند، شکی ندارم که در انتخابات سال آینده، حتی برای اصولگرایان، گزینه دیگری به جز آقای روحانی وجود نخواهد داشت.


این اقتصاددان اضافه کرد:بنابراین دولت نباید نگران از دست رفتن قدرت و روی کارآمدن دولت دیگر باشد. در عوض باید به چهار سال دیگر فعالیت خود بیندیشد و از این بابت دلواپس باشد. لازم است دولت منافع ملی درازمدت را در چشم‌انداز خود لحاظ کند و نه اینکه هم و غم خود را در رای آوردن در انتخابات سال آینده بگذارد. اگر دولت ارتباط خوبی با مردم برقرار کند و این توضیح را بدهد که منشأ مشکلات کجاست و دولت چه برنامه‌ای برای فائق آمدن بر این مشکلات زمان‌بر دارد، می‌تواند استراتژی موفقی باشد که چاره‌ساز است.

وی در گفت‌وگویی که اخیرا با هفته‌نامه تجارت‌فردا داشته است، در باره توصیه‌های خود به دولت یازدهم گفته است: اینکه دولت به واسطه اقدامات کوتاه‌مدت تاکتیکی، اشتغال را به صورت ناپایدار بالا ببرد، یا به قیمت افزایش تورم، به جامعه پول تزریق کند که قدرت خرید مردم تا حدودی افزایش پیدا کند و مواردی از این دست، سیاست‌های اشتباهی است. اینها وسوسه‌هایی هستند که اگر دولت دچار به آنها شود، بعدها از این محل با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد بود. اما اگر راه اصولی خود را در پیش بگیرد و در سطح جامعه شفاف‌سازی کند که در حال پیش ‌بردن برنامه بلندمدت منسجم خود است، امکان موفقیت دوچندان خواهد بود.

غنی‌نژاد در ادامه بیان کرد: اگر دولت با متانت و صبر و در عین حال با عزم جزم در مقابل مخالفان ایستادگی کند، آینده روشن خواهد بود. ضعف بزرگ دولت، همان‌طور که پیش از این اشاره کردم، ارتباط رسانه‌ای آن با افکار عمومی است که باید این نقیصه هرچه زودتر برطرف شود و چنان نشود که انرژی عمده خود را صرف پاسخگویی مداوم به منتقدان برجام کند. لازم است یک بار برای همیشه برای مردم روشن شود که برجام، به نتیجه رسید و تمام شد. همچنین باید افکار عمومی را از بازگشت به این بحث که برجام چه فایده‌ای دارد برحذر داشت. اما من در تیم رسانه‌ای دولت این توان اقناع‌کنندگی را نمی‌بینم.

وی تصریح کرد:به صورت روشن‌تر اگر بخواهم سخن بگویم، اقناع منتقدانی که با دعوا بر سر قدرت، برای دولت اشکال‌تراشی‌های بی‌مورد می‌کنند، نه‌تنها توان دولت را می‌گیرد، بلکه قانع کردن این دسته از منتقدان، بالطبع امکان‌پذیر هم نیست؛ چراکه آنها به دور از منطق، تنها به دنبال قدرت و همچنین شکست دولت هستند. بنابراین دولت باید انرژی خود را بر روشن ساختن افکار عمومی متمرکز کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.