به گزارش مهر، حسن رکنی، چهارشنبه‌شب در جلسه هم‌اندیشی صنعت دام و طیور و صنایع وابسته به امور دام شرق مازندران در مجتمع هوتوی بهشهر افزود: باید شرایطی فراهم شود تا با استفاده از توان‌بخش خصوصی با سازوکار مناسب خود در بخش بیمه کشاورزی، دام و طیور واردشده و در این راستا کارگروه مناسب تشکیل و برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: تولید شیر کشور در سال گذشته ۹ میلیون تن در کشور بوده است که تنوع محصولات لبنی در فروشگاه‌های مختلف قابل‌لمس است.

این مسئول با اشاره به صادرات ۶۰۰ هزار تنی لبنیات به بیش از ۳۰ کشور جهان یادآور شد: روسیه مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین کشور در لبنیات و به‌خصوص در پنیر است که امکان تولید و صادرات آن برای ما فراهم است که باید با رعایت پروتکل بهداشت که از مسائل مهم و اساسی برای روسیه است و همچنین رقابت قیمتی بتوانیم صادرات خود را افزایش دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال ۹۱ از کشورهای واردکننده طیور بودیم که ۵۰ هزار تن گوشت مرغ وارد کشور کرده بودیم درحالی‌که در سال‌های اخیر بالغ‌بر ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ به کشورهای دیگر صادر کردیم.

رکنی با اشاره به تولید ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور، افزود: در همین راستا ۱۰ درصد از تولیدات داخلی تخم‌مرغ صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش گوشت قرمز نیز بخشی از نیازهای خود را وارد می‌کنیم و باید با برنامه‌ریزی جلو رفته و در صادرات تلاش کنیم که صادرات دام زنده کوچک سال گذشته یک و نیم تن انجام شد و در سال جاری نیز صادرات دام کوچک زنده ما به ۴۶۰ تن رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با تأکید بر ثبت‌نام پروژه‌های نیمه‌تمام در سایت بهینه یاب گفت: صنایع و پروژه‌های نیمه‌تمام با ثبت‌نام در این سایت در اولویت برخورداری از تسهیلات ویژه قرار می‌گیرند که اعتبارات سرمایه‌ای و جاری دنبال می‌شود.

رکنی همچنین ایجاد کشتارگاه صنعتی در شرق مازندران را ضرورتی مهم عنوان کرد و گفت: در روزهای اخیر با تنشی در نهاده‌های دام و طیور روبرو بودیم که با واردات ذرت این مشکل تا ۱۰ روز آینده برطرف می‌شود و اکنون نیز ذرت باقیمت ۸۵۰ تومان در شرکت‌های پشتیبانی عرضه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.