صمد جلالی در گفتگو با مهر ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده انتقال آب از چشمه سارهای قطری به شاهرود، بیان داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی همکاران ما در اداره کل حفاظت از محیط زیست استان و شهرستان شاهرود پیگیر بررسی همه جانبه این طرح هستیم.

وی افزود: در جلسات متعدد با کارشناسان و مسئولان، بازدید چند باره از منطقه در دستور کار محیط زیست شاهرود قرار داشت و طی این بازدیدها مقرر شد تا به منظور مشخص شدن مرزبندی استان سمنان و استان گلستان در حاشیه این طرح، اقدامات اصلی صورت پذیرد که خوشبختانه امروز این کارها انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود افزود: مرز بندی و تعیین حریم روستاهای منطقه قطری در کنار شناسایی منابع آبی، مسیر تردد و ... خوشبختانه با رعایت مسائل محیط زیستی انجام شده و پرونده برای واگذاری چشمه سارهای قطری در استانداری سمنان و سازمان حفاظت از محیط زیست تحت بررسی است.

وی درباره نظر اداره محیط زیست شاهرود درباره پروژه آب قطری، بیان داشت: در ارتباط با چشمه سارهای قطری نظر اداره برآن است که این پروژه به دلیل پیشرفت ۹۵درصدی در اجرا و عملیات آن و همچنین با محرز شدن کمبودهای منابع آبی در شاهرود، به صورت دستی و بدون بهره گرفتن از ماشین آلات سنگین صنعتی، به اتمام برسد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود بیان داشت: با توجه به فزونی یافتن جمعیت این مقدار آب پروژه برای تامین آب شرب مردم شاهرود لازم و حیاتی است و این امر در ارزیابی های اداره حفاظت از محیط زیست لحاظ شده است.

جلالی درباره شروط اتمام پروژه آب قطری نیز افزود: پیمانکار این تعهد را عهده دار شده که چند برابر درختانی که در مسیر انتقال آب قطع خواهند شد، درختانی جایگزین کاشته شود که ضمن حفاظت از محیط زیست از منابع آبی نیز بهینه استفاده کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.