به گزارش خبرآنلاین فارغ از اینکه در این اوضاع رکود اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم صرف چنین هزینه‌هایی آن هم توسط باشگاه‌های غیرخصوصی که با پول بیت‌المال و نهادهای عمومی و دولتی اداره می‌شوند درست است یا نه، یک مسئله مهم مطالبه به حق مردم و هواداران است. آیا صرف این مبالغ نتیجه‌ای برای تیم‌ها خواهد داشت؟

مدیران باشگاه‌های غیرخصوصی باید در مقابل مردم، هواداران و نهادهای نظارتی و حسابرسی پاسخگو باشند که چگونه و در چه راهی پول کشور را خرج می‌کنند.
اینکه مدیر دولتی به خود اجازه می‌دهد پول میلیاردی برای یک بازیکن بپردازد به این خاطر است که هیچ زحمتی برای کسب این مبلغ برای دستگاه مربوطش نداشته و بدتر از آن احتمالاً پاسخگویی هم در کار نخواهد بود.
هر طرفدار ورزش و فوتبالدوست ایرانی از رشد و پیشرفت این ورزش در جامعه قطعاً خوشحال خواهد شد اما آقایان مدیر هزینه در باشگاه‌های دولتی و عمومی باید بدانند در قبال ریال پول‌ها مسئول هستند. مردم و هواداران باید با دقت این خرج‌ها را رصد کنند و خروجی آن را از هزینه‌کنندگان مطالبه کنند.
در همین لیست اعلامی اگر مبنا را بر صداقت بگذاریم مبلغ قرارداد 21 بازیکن، بالغ بر 230 میلیارد ریال است و عجیب‌تر آنکه از 8 باشگاهی که این 21 بازیکن میلیاردی را به خدمت گرفته‌اند، تنها و تنها یک باشگاه خصوصی است! و این هشدار بزرگی است به مدیران ورزش.
بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی به طور میانگین بیش از ۱۸۰ هزار دلار دستمزد سالیانه می‌گیرند که مردم ایران درآمد سالانه کمتراز ۵ هزار دلار دارند.
از طرفی مربیان و بازیکنانی که چنین پول‌هایی را می‌گیرند باید در قبال مسئولیت‌شان توجیه باشند. بدانند که این ارقام میلیاردی از حق مردم به آنها پرداخت شده پس آنها هم موظفند به درستی و با تعهد وظیفه‌شان را انجام دهند. وظیفه در قبال هوادارانی که دلخوشی آنها موفقیت تیم محبوب‌شان است. لااقل این دلخوشی را از مردم دریغ نکنید!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.