به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان اظهار داشت: در آن دوران که امام خمینی می‌فرمودند «جمهوری اسلامی» ‌بازرگان ‌بر «جمهوری دموکراتیک اسلامی» تاکید می‌کرد که این موضوع سبب شد این افراد از انقلاب فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه امروزه نیز متاسفانه عده‌ای چنین محاسباتی را دارند و متوجه نیستند که رهبر معظم انقلاب تاکید بر تکیه بر درون دارند ولی آنان ‌تکیه بر غرب را ترجیح می دهند، افزود: افرادی که از این انقلاب به دنبال سهم بوده‌اند ولی به سهم خود نمی‌توانند برسند، از انقلاب فاصله می‌گیرند در حالی که باید بدانند نمی‌توانند در اعمال ولایت شراکت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در حالی که برخی می‌خواهند در اعمال ولایت سهیم باشند ولی هیچ شخصیتی نمی‌تواند در عرض رهبری قرار بگیرد، بیان کرد: در سال‌های ۴۲ تا ۵۷ با توجه به شرایطی که بر کشور حاکم بود علاوه بر اینکه شاهد رویش بودیم ریزش را نیز شاهد بودیم، اما رویش‌ها از سهم بیشتری نسبت به ریزش‌ها برخوردار بود.

وی با بیان اینکه غرور، دنیاگرایی، قدرت‌طلبی و فامیل‌گرایی از عوامل ریزش‌ها بود، گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان عمر امام خمینی (ره) رویش‌های زیادی را دیدیم و حتی بازرگان، جبهه ملی و منافقان تا آن زمان همراه با امام خمینی(ره) بودند.

‌سعیدی با بیان اینکه در آن زمان که مواضع رهبری برای آنها شفاف شد، شاهد ریزش‌ها بودیم، عنوان کرد: بعضی‌ها در فتنه ۸۸ و غائله ۱۸ تیر ۷۸ می‌خواستند که در اصل ولایت شریک باشند و می‌گفتند ‌در غیر این صورت همه جا را به‌ هم می‌ریزیم چون که پذیرش امام خمینی (ره) برای آنها آسان بود ولی پذیرش جانشین ایشان سخت بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.