به گزارش فارس، در پی چهار روز تجمع اعتراضی کارگران شرکت ایران ترانسفوی زنجان، مرتضی فرجی مدیرعامل شرکت ایران ترانفسوی زنجان و فریدون احمدی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در جمع کارگران حضور پیدا کردند.

در همین راستا نماینده مردم زنجان و طارم با حضور در جمع کارگران معترض گفت: من نماینده همه مردم زنجان، نماینده شما و طرفدار کارگران هستم و آماده‌ام که پیگیر مطالبات شما باشم.

فریدون احمدی گفت: ما متوجه اهمیت فعالیت شرکت ایران ترانفسوی زنجان هستیم و اگر کسی قرار است، سرمایه‌گذاری کند، باید در زنجان این کار صورت گیرد.

وی به کارگران گفت: اگر معتقد هستید خصوصی سازی اشتباه شده اسناد آن را ارائه دهید تا نسبت به پیگیری آن اقدام کنم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها صنعت خوب استان زنجان، ایران ترانسفو است و فلسفه خصوصی‌سازی این است که به نفع کارگران تمام شود.

مدیرعامل شرکت ایران ترانسفوی زنجان نیز گفت: هدف، توسعه بازار و توسعه شرکت است و اصلا قرار نیست پولی از شرکت خارج شود و پول سهام نیز که قرار است، داده شود برای افزایش سرمایه استفاده می‌شود.

مرتضی فرجی با بیان اینکه ما اصلا نیت نداریم که پول از شرکت خارج شود، گفت: دنبال چند مناقصه هستیم که تولید را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم، تولید شرکت ایران ترانسفوی زنجان که ۱۴ هزار nva است را به ۲۴ هزار برسانیم.

در ادامه نیز یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای کارگری این شرکت خواسته‌های کارگران را بیان کرده و گفت: کارگران اجازه نمی‌دهند که سرمایه از زنجان خارج شود.

به گزارش فارس، مومنی طاهری سهامدار جدید شرکت ایران ترانسفوی زنجان تنها بهای ۱۵ درصد از ۳۵ درصد( ۷۰ میلیون از ۴۷۵ میلیون سهم) سهامی را که گفته می‌شود به وی فروخته شده را پرداخت کرده و مابقی را قرار است، به صورت قسطی پرداخت کند.

شنیده‎‌ها حاکی از آن است که مومنی طاهری قصد فروش برخی از اموال این شرکت را دارد و کارگران نیز خواستار توقف فروش اموال شرکت هستند.

کارگران در تجمع اعتراضی خود که با حضور فریدون احمدی و مدیرعامل این شرکت همراه بود، نیز خواسته‎های خود را مبنی بر توقف واگذاری فروش سهام این شرکت اعلام کردند و بیان کردند، اگر قرار است، سهام شرکت به صورت پنج‌ساله و قسطی واگذار شود، پس بهتر است که این سهام به خود کارگران واگذار شود.

به گزارش فارس، شرکت ایران ترانسفو بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده ترانسفورماتور تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان در خاورمیانه است و با ۴ هزار کارگر، ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد.

سال گذشته به دنبال خصوصی‌سازی این واحد صنعتی ۳۰ درصد از سهام شرکت به صورت اقساطی به فردی به نام مؤمنی طاهری واگذار شد.

پس از این واگذاری نقل قول‌‎هایی مبنی بر کوچک‌سازی شرکت، فروش اموال آن، تغییر محل فروش، قطع بیمه تکمیلی، هلدینگ شرکت و ... مطرح شده که همین امر اعتراض کارگران را بر انگیخته است.

گفتنی است، در حال حاضر جلسه مشترک اعضای هیأت رئیسه شورای کارگری شرکت ایران ترانسفوی زنجان با مدیرعامل این شرکت و نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در محل این شرکت در حال برگزاری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.