سید سلمان سامانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال آینده انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت که در این زمینه دو تاریخ پیشنهادی برگزاری انتخابات یعنی ۲۹ اردیبهشت ماه و پنجم خردادماه به شورای نگهبان اعلام شده است.

وی ادامه داد: وزارت کشور منتظر اعلام نظر شورای نگهبان است و به محض اعلام رسمی نظر این شورا، اقدامات اجرایی منطبق با زمان بندی های قانونی برای برگزاری انتخابات آغاز می شود.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها گفت: وزارت کشور برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات سال آینده را انجام داده و آمادگی کامل در این زمینه دارد.

**فردا دومین سفر وزیر کشور به لرستان با محوریت اقتصاد مقاومتی
سخنگوی وزارت کشور همچنین در ادامه گفت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور فردا (پنج شنبه) برای دومین بار با هدف پیگیری روند تحقق اقتصاد مقاومتی به استان لرستان سفر می کند.
سامانی افزود: این سفر با هدف اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست محترم جمهوری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می شود.
وی ادامه داد: وزیر کشور در جریان این سفر از شهرک صنعتی خرم آباد و تعدادی از واحدهای تولیدی استان لرستان بازدید به عمل می آورد.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها گفت: همچنین قرار است در این سفر تعدادی از پروژه های بزرگ صنعتی افتتاح و به بهره برداری برسد.
سامانی با یادآوری اینکه استان لرستان یکی از استان های منتخب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: نشست با تعدادی از فعالان اقتصادی استان لرستان با هدف برنامه ریزی برای حل مسایل و مشکلات این حوزه و تلاش برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های وزیر کشور در این سفر خواهد بود.
سخنگوی وزارت کشور گفت: تعدادی از مدیران ارشد بانک ها وزیر کشور را در این سفر همراهی می کنند.

**دومین نشست استانداران سراسر کشور در سال جاری به زودی برگزار می شود
سامانی همچنین درباره برگزاری نشست بعدی استانداران نیز گفت: یکی از رویکردهای اصلی وزارت کشور در دولت تدبیر و امید، اهتمام ویژه به ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین استانداری ها در جهت اجرای دقیق سیاست ها و برنامه های دولت در سراسر کشور است و برگزاری اینگونه نشستهای تخصصی، تاثیر بسزایی در تحقق این هدف مهم دارد. وی افزود: دومین نشست مشترک استانداران سراسر کشور به زودی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در وزارت کشور برگزار می شود که در این نشست آخرین سیاست ها و تصمیمات دولت در حوزه های مختلف با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار می گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.