به گزارش مهر، سید امیر طالبیان ظهر چهارشنبه در نشست با فرماندار جم و نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس با اشاره به وجود دغدغه‌های مشترک نفت و گاز و مناطق پیرامون در حوزه های اجتماعی گفت: توجه به مسائل اجتماعی شالوده و اساس پیشرفت جامعه است و طی چند سال اخیر نگاه ها در دولت و وزارت نفت به صورت جدی تر به این موضوع معطوف شده است.

طالبیان با بیان اینکه در گذشته نگاه ها بیشتر به حوزه عمران معطوف بود افزود: امروز نگاه ها به مقوله فرهنگ و اجتماع دچار دگرگونی شده و شاهد هستیم که هم نگاه نماینده جنوب استان بوشهر و هم نگاه فرماندار شهرستان جم به این مقوله مثبت است که این موضوع می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی نگاه وزیر نفت به حوزه پیرامون صنایع نفت و گاز را مثبت برشمرد و خاطر نشان کرد: این نگاه امروز در قالب طرح های اجتماعی در محیط پیرامون پارس جنوبی در قالب طرح های آموزشی، فرهنگی و ورزشی در حال اجرایی شدن است و قطعا با همراهی مردم و مسئولان محیط پیرامون، شاهد توسعه حمایت‌های اجتماعی از محیط پیرامون خواهیم بود.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با تاکید بر اینکه شهرک سازی از دستور کار وزارت نفت خارج شده است یادآور شد: با تجربه‌ای که از ایجاد شهرک‌ها در گذشته به دست آمده است معتقدیم کارکنان نفت و گاز باید در کنار مردم محیط پیرامون نفت و گاز زندگی کنند و وزارت نفت نیز در تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اجتماعی مشارکت کند.

وی اضافه کرد: حذف شهرک‌ها قطعا به تقویت همدلی و همراهی ها کمک می کند و کاهش هزینه‌های وزارت نفت در نگهداری شهرک‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت که می توان از آن در توسعه مناطق پیرامون بهره برد.

طالبیان با تاکید بر آمادگی وزارت نفت در کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان جم ابراز داشت: در زمینه آسیب های اجتماعی مناطق نفت خیز مذاکراتی با دستگاه قضایی داشتیم که قرار است تیمی از کارشناسان بر روی موضوع کار کنند و کارگاه های آموزشی نیز در سطح شهرستان های پیرامون نفت و گاز برگزار می شود.

وی به بررسی شاخص‌های مختلف توسعه در شهرستان عسلویه اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی های چندین ساله، از ۲۶۸ شاخص بررسی شده، ۲۰۲ شاخص در وضعیت مثبت و مابقی در وضعیت خنثی یا منفی قرار دارد که تلاش داریم سطح مناطق پیرامون به شرایط متوسط و بالای کشوری در عرصه های مختلف برسد.

طالبیان توانمند سازی نیروهای بومی را از اولویت‌های مهم وزارت نفت برشمرد و گفت: هر چه توانمندی نیروهای بومی افزایش یابد سهم آنان از اشتغال نیز بیشتر خواهد شد و برای تحقق این مهم آمادگی داریم دوره های آموزشی نیز از طریق نهادهای آموزشی با اعتبار وزارت نفت برگزار شود.

وی اضافه کرد: در این راستا مذاکراتی با دانشگاه علمی کاربردی انجام شده است تا بتوان حسب اعلام مسئولان مربوطه آموزش های لازم و مرتبط با نفت و گاز را به صورت کوتاه مدت یا دراز مدت اجرایی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.