مرتضی ممیزی در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: با توجه به شکایت تعدادی از همشهریان مبنی بر خرید کالا از تعدادی دست‌فروش به دلیل تحویل کالای معیوب و غیرقابل استفاده به اطلاع می‌رساند همه کالاهایی که توسط این اشخاص به‌ فروش می‌رسد قاچاق، بی‌کیفیت و فاقد هرگونه اعتبار بوده و در صورت بروز مشکلاتی از قبیل غیر‌قابل استفاده بودن دستگاه‌های خریداری شده قابل پیگیری در محاکم قضایی نیست.

وی عنوان کرد: همه کالاها باید از فروشگاه‌های معتبر به همراه فاکتور خرید تهیه شود تا در صورت بروز تخلفات صنفی ضمن طرح شکایت، قابلیت پیگیری را داشته باشد.

این مسئول تاکید کرد: افراد جهت خرید کالا به خصوص کالاهای پرمصرف و اجناسی که نیاز به گارانتی دارند حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار کرد: همشهریان باید همواره در خرید کالا دقت نظر داشته باشند تا کالای با کیفیت خرید کنند و در صورت اطلاع نداشتن در خصوص جنس مورد تقاضا هرگز به دست‌فروشان و دوره گردان اعتماد و اطمینان نکنند.

وی خاطرنشان کرد: نوع دیگری از دست‌فروشی که در این چند ساله رواج یافته است، مراجعه به در منازل و فروش اجناس بی‌کیفیت با تعاریف کذایی است که همشهریان در این حوزه باید دقت‌نظر بیشتری داشته باشند.

این مسئول افزود: علاوه بر این برخی از دست‌فروشان با بهانه‌هایی چون قاچاق بودن کالا درخواست ورود به منازل می‌کنند تا بتوانند کالای قاچاق و بی‌اعتبار خود را به راحتی بفروشند و لذا افراد علاوه بر توجه به خطر این نوع فروش از کالا، بدانند که این کالاها کاملا بی‌کیفیت بوده و فروشنده دوره‌گرد می‌کوشد تا از نداشتن اطلاع فرد به نفع خود سودجویی کرده و کالاهای خود را با نام اجناس با کیفیت به فروش برساند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار کرد: همشهریان همواره باید تیزبینی خود را حفظ کرده و در صورت مشاهده چنین دوره‌گردهایی با ارائه شماره پلاک خودرو و یا اسناد شناسایی معتبر سریعا مراتب را جهت پیگیری به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.