به گزارش مهر، اسکندر زند در حاشیه همایش آموزشی، ترویجی و پژوهشی کشاورزی ویژه «بهره برداران پیشرو» که ظهر چهارشنبه در کرج برگزار شد اظهار کرد: دو وظیفه مهم خلق دانش و تکنولوژی با ظرفیت های داخلی در مجموعه های آموزشی، پژوهشی و ترویجی کشور دنبال می شود.

زند با تاکید بر اینکه در مزارع، ارقام شرکت‌های مختلف کِشت و در معرض دید کشاورزان قرار می گیرد، گفت: با استفاده از این ارقام محصولاتی نظیر گوجه فرنگی، کدو، هندوانه و فلفل با کیفیت تری تولید می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید ارقام موجود مشکلات کشاورزان را حل کند، آموزش بهره برداران را یکی از مهمترین اهداف بخش خصوصی دانست و گفت: تورهای تخصصی کشاورزی در کشور کمتر رایج است باید با کمک بخش خصوصی تورهای تخصصی برگزار شود امیدواریم با تعامل ایجاد شده میان دولت و بخش خصوصی فعالیت های ارزشمندی در حوزه کشاورزی ایجاد شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۴۰ رقم بذر از محصول کشاورزی در یکی از مزارع شهرستان کرج کشت می شود که در معرض دید کشاورزان قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های در دستور کار وزرات جهاد کشاورزی، گفت: در سال جاری و با توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی پیش بینی می شود در زمینه تولید گندم ۱۰ میلیون تن خرید انجام شود و به جایگاه اعلام خودکفایی مجدد در این حوزه برسیم.

زند به رکوردشکنی کشاورزان در زمینه تولید شکر طی سال جاری اشاره کرد و گفت: در زمینه تولید برنج موفقیت های خوبی حاصل شده البته نواقص و کاستی هایی وجود دارد که اقدامات انجام شده نشان می دهد در صورت تلاش و همت می توانیم به موفقیت های خوبی دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه پرورش ماهی در قفس اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در بخش تولید محصولات پروتئینی شاهد تولید مازاد هستیم که برای صادرات این حجم محصول اقدامات در دست اجرا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی مدیریت آب در حوزه کشاورزی را بسیار مهم برشمرد و گفت: این امر مهم در سه حوزه حاکمیتی، مدیریتی و تکنولوژی دنبال می شود در زمینه حاکمیتی در حال انعقاد توافقات خوبی با مجموعه حاکم بر آب هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان گفت: وزرات جهاد کشاورزی در حوزه های مدیریت و تکنولوژی فعالیت می کند که برنامه های گسترده ای در این حوزه در دستور کار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.