به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش کره جنوبی ده‌ها کیسه پلاستیکی را که هر کدام ۲۰ بنر تبلیغاتی در آن بود در نزدیکی رودخانه‌ سئول نزدیک مرز پرتنش دو کره پیدا کرده و این نخستین باری است که چنین اتفاقی می‌افتد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تبلیغات جمعه پیدا شده است و این تبلیغات شامل تهدیدهایی مبنی بر حملات موشکی و همچنین تکرار پیروزی کره شمالی در جنگ بین دو کره به سال ۱۹۵۰ تا ۵۳ میلادی بودند.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: از سئول تا مرز بین دو کره تنها یک ساعت زمان است اما نمی‌دانیم که کره شمالی چگونه این تبلیغات را وارد رودخانه کرده است.

روز چهارشنبه شصت و سومین سالگرد امضای آتش بس بین دو کره است. این رخداد پس از آن صورت گرفت که کره شمالی اخیرا هشدار داده بود که در صورت استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی دست به "اقدامات فیزیکی" علیه سئول می‌زند و اخیرا نیز سه موشک بالستیک را به دریا شلیک کرد.

ارسال تبلیغات از جانب دو کره بخشی از تنش‌های کره شمالی و کره جنوبی محسوب می‌شود و از زمان چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی در ژانویه ۲۰۱۶ از سر گرفته شده است.

بسیاری در کره جنوبی بر این باورند که تبلیغات از جانب دولت سئول باعث خشم پیونگ یانگ شده است و کره شمالی نیز دست به اقدام متقابل می‌زند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.