به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیومن رایتس واچ، دیدبان حقوق بشر امروز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد عربستان از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از ۱۰۰ نفر را اعدام کرده است.

در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است: مقامات سعودی از ۱ ژانویه ۲۰۱۶ ( ۱۱ دی ۹۴) ۱۰۸ نفر را اعدام کرده اند. عربستان سال ۲۰۱۶ را با اعدام ۴۷ نفر به اتهام تروریسم آغاز کرد (۲ ژانویه) و پس از آن ۱۳ نفر به اتهام اقدامات غیر خشونتی مرتبط با قاچاق مواد مخدر اعدام شدند. همچنین ۴۷ نفر به اتهام قتل و یک نفر به اتهام تجاوز جنسی اعدام شدند.

دیدبان حقوق بشر همچنین اعلام کرد شمار اعدامیان به دست مقامات سعودی در آستانه عبور از آمار سال ۲۰۱۵ که ۱۵۸ نفر بود، قرار دارد. همچنین تعداد اعدامیان سال جاری میلادی هم اکنون از رقم اعدام شدگان در سال ۲۰۱۴ که ۸۸ نفر بود، فراتر رفته است.

در ادامه گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است: یک شهروند اردنی به نام "حسین ابوالخیر" هم اکنون در زندان عربستان به جرم قاچاق قرص های "آمفتامین" با یک خودرو بازداشت است. دادگاه وی را در ژانویه ۲۰۱۵ محکوم کرد. این شهروند اردنی مدعی است این حکم بنا بر اعترافاتی که از وی با شکنجه گرفته شده، صادر شده است.

"سارا ویا لیا ویتسون،" مدیر بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر در این باره گفت: اعدام ها راه حلی برای جلوگیری از جنایات نیست؛ به خصوص آن که از سوی یک نظام قضایی ناقص صادر شده باشد که اتهامات در خصوص شکنجه را نادیده گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.