موتلفه‌ای‌ها حالا همچون دیگر هم کیشان سیاسی خویش روزگار سختی را پشت سر می‌گذرانند و حال روز خوشی ندارند.

آنان البته بر خلاف دیگر اصولگرایان و نو اصولگرایان نمی‌خواهند اشتباهات راهبردی شان در انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٢ را تکرار کنند. همین است که زمزمه‌های برگزاری جلسات موتلفه‌ای‌ها درباره انتخابات ٩٦ زودتر از جلسات دیگر گروه‌های اصولگرا شنیده شد. چنین بود که اسدالله بادامچیان از مدیران ارشد این حزب اواخر اردیبهشت ماه امسال از راهبرد انتخاباتی موتلفه رونمایی کرد و اعلام کرد که حزب موتلفه در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعا با یک نامزد حزبی ورود پیدا خواهد کرد: «از ما می‌پرسند که برنامه موتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آیا این است که دوباره یک عده را دور هم جمع کند و بعد از دل آنها چند نفر یا یک نفر را انتخاب کند یا نه. باید بگویم که مصوبه قطعی شورای مرکزی حزب موتلفه این است که موتلفه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ یک نامزد موتلفه‌ای مستقل را به جامعه معرفی کند. این سیاست و تکلیف شرعی ما برای این انتخابات است.»

البته محمد نبی حبیبی دو روز بعد از بادامچیان از «مصوبه شورای مرکزی حزب» برای معرفی نامزد حزبی در انتخابات ٩٦ رونمایی و طی گفت‌وگویی اعلام کرد که موتلفه برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است. محمدنبی حبیبی این پاسخ را به پرسش دبیران استانی حزب موتلفه داده بود که از وی درباره برنامه این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری سوال پرسیده بودند. دبیرکل حزب موتلفه البته در همین دیدار اعلام کرده بود که متناسب با شرایط روز به اتخاذ تصمیم می‌پردازیم. حالا پس از گذشت دو ماه از این اظهارنظر حبیبی و در حالی که ١٠ ماه تا موعد انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده حزب موتلفه، قرار است شورایی را در معاونت سیاسی خود راه‌اندازی کند تا به بررسی مسائل انتخابات ریاست‌جمهوری بپردازد. این خبری است که حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی این حزب روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرده. به گفته ترقی «این شورا، سیاست‌ها و برنامه‌های انتخابات را تدوین و سپس تصویب و اجرا می‌کند.» او همچنین تاکید کرده که «فعلا شناسایی مصادیق در دستور کار نیست و ما در حال حاضر شاخص‌های رییس‌جمهور و دولت آینده را بررسی می‌کنیم.»
نامزد انتخاباتی موتلفه
هرچند پس از بررسی‌های خبرنگار« اعتماد» مشخص شد که این شورا در حزب موتلفه و معاونت سیاسی این حزب تشکیل نشده اما با توجه به موقعیت حزب موتلفه در جناح راست و جغرافیای سیاسی کشور به نظر می‌رسد که مدیران این حزب پرسابقه اصولگرا همان‌گونه که اسدالله بادامچیان اعلام کرده تصمیم دارند تا مصوبه شورای مرکزی شان مبنی بر ورود در انتخابات ریاست‌جمهوری با کاندیدای حزبی را در این شورا عملیاتی کنند. این یعنی آنکه موتلفه‌ای‌ها دیگر قصد ندارند تا سرنوشت سیاسی شان را به دیگر اصولگرایان و تصمیمات‌شان پیوند بزنند، چه آنکه یک بار در انتخابات ٩٢ این کار را کردند و آل‌اسحاق از آن جدا شد و یک بار در انتخابات مجلس تن به ائتلاف با نو اصولگرایان دادند و کمترین سهم ممکن از لیست انتخاباتی اصولگرایان نصیب‌شان نشد. حال باید به انتظار نشست و دید موتلفه این‌بار با کدامیک از چهره‌های شناخته شده خود وارد انتخابات می‌شود؛ مصطفی میرسلیم، علی عباسپور یا محمد حسن غفوری فرد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.