به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وحدت شیعه و سنی را از اصول بنیادین تفکر سیاسی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود:تفرقه‌هایی که در سال‌های اخیر با کشتار و خشونت به نام اسلام ایجاد شده، دشمن‌ساخته و در راستای اجرای توطئه بزرگی به نام اسلام‌هراسی است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و عملیات مرصاد، گفت: فاصله یک ماهه تصمیم شجاعانه امام(ره) در پذیرش قطعنامه تا پایان جنگ و آتش‌بس دارای اهمیت بسیار زیادی در انقلاب اسلامی است و درک درست آن مقطع زمانی ضروری می‌باشد.

رییس‌ جمهور افزود: بر خلاف تصور خام‌اندیشانه دشمن، پذیرش قطعنامه و تصمیم به پایان جنگ از سوی حضرت امام(ره) نه از موضع ضعف، بلکه از موضوع اقتدار و مصلحت بود و سیل حرکت مردم به جبهه‌ها، حضور مسئولان ارشد کشور در میان رزمندگان و هماهنگی نیروهای نظامی پس از پذیرش قطعنامه، خیال دشمن و منافقین خائن و کوردل را نقش برآب ساخت.

روحانی با تصریح بر اینکه «پایان جنگ با افتخار و اقتدار همراه بود»، ادامه داد: در حالی که ما آتش‌بس را پذیرفته بودیم، دشمن بعثی با همراهی عوامل مزدور منافق و توهم پیروزی بر حملات خود افزود که فداکاری رزمندگان در جنوب و عملیات مرصاد در غرب و شکست خفت‌بار آنان نشان می‌دهد، هرگاه دشمن درصدد تعدی به حاکمیت و منافع ملی ما باشد با یکپارچگی ملی، هماهنگی نیروهای مسلح و رهبری مقتدرانه با سیلی سخت مواجه خواهد شد.

رییس‌ جمهور همچنین یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت و با آرزوی شفای عاجل برای جانبازان سرافراز، برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سلامتی و اجر مسألت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.