به گزارش مهر، فرانچسکو مورانیو شامگاه سه‌شنبه در دیدار و نشست صمیمی با شهردار و اعضای شورای شهر ساری، در سالن جلسات عمارت شهرداری، ضمن قدردانی از شهردار و شورای شهر ساری از دعوتی که از هیئت ایتالیایی داشتند، اظهار کرد: دغدغه‌ای که درباره برقراری ارتباط و تعامل بین دو شهر ساری و مونه سیلوانا ایجادشده است می‌تواند منشاء بسیاری از ارتباطات خوب در آیندهٔ نزدیک باشد.

وی افزود: از اطلاعاتی که درباره شهر ساری و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری آن داده شد، تشکر می‌کنم و امیدوارم تعاملات خوبی بین این دو شهر تاریخی ایران و ایتالیا برقرار شود.

شهردار مونته سیلوانا ایتالیا، سفر و دیدار به ساری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امضاء تفاهم‌نامه‌ای که در نشست شب قبل صورت گرفت، راهکار مناسبی برای آینده دو شهر ساری و مونه سیلوانا خواهد بود.

مورانیو، فاصله‌ای که در طی سالهای اخیر بین روابط ایران و ایتالیا افتاده بود را مورداشاره قرارداد و افزود: اکنون با تعاملات سیاسی و تجاری که بین دو کشور در حال انجام است، می‌توانیم فاصله گذشته را در زمان اندک جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین سفر بین‌المللی دکتر روحانی به کشور ایتالیا بوده است و این رویداد مهمی برای ما محسوب می‌شود، لذا برای شروع همکاری‌ها این سفر صورت گرفته است.

شهردار مونته سیلوانا ایتالیا، بر لزوم همکاری‌های مشترک بین دو شهر ساری و سیلوانا تأکید کرد و افزود: نقطه نظرات مشترک دو شهر به پیشرفت مردم هر دو شهر آن کمک خواهد کرد.

مورانیو، ابراز داشت: در بازدید میدانی که از بخش‌های مختلف شهر ساری داشتم موقعیت و آینده این شهر را خوب پیش‌بینی می‌کنم.

وی، به فرهنگ غنی دو کشور ایتالیا و ایران اشاره کرد و افزود: چون در شهر شما ظرفیت‌های خوب گردشگری، طبیعی اعم از دریا، جنگل، انرژی و ... به حد مطلوبی وجود دارد، لذا بستر مناسب‌تری نسبت به شهر مونه سیلوانا دارد.

شهردار مونته سیلوانا ایتالیا، بیان کرد: قبل از سفر به ایران و شهر ساری، بسیاری از موقعیت‌ها را آنالیز کردیم و پس از دیدار و تجربیاتی که داشتیم به مراحل خوبی از برقراری تعامل با شهر ساری رسیدیم.

مورانیو بر ضرورت شتاب گیری برقراری روابط تجاری، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بین دو شهر ساری و سیلوانا تأکید کرد و گفت: من در این سفر متوجه شدم که دولتمردان شما آینده‌نگر و فعال هستند.

وی، افزود: وجود دانشگاه‌های متعدد در ساری و همکاری بخش‌های خصوصی به‌عنوان حامیان اجرای پروژه‌ها، فرصت مناسبی خواهد بود تا ایتالیا به‌عنوان کشوری صنعتی جهان در بخش‌های مختلف تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهد.

شهردار مونته سیلوانا، بیان کرد: در بازدید از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری ساری، خط فکری شما را دیدم و به یاد اروپای چند سال قبل افتادم که چگونه با این اقدامات به جایگاه فعلی رسیده است و شما هم می‌توانید به قطب مطرح منطقه تبدیل شوید.

مورانیو، ضمن قدردانی از تلاش و پشتکار دولتمردان در ایران، افزود: به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کردم ولی هیچ کشوری این خط فکری؛ پشتکار و آینده‌نگری وجود ندارد.

وی، از مهمان‌نوازی و خونگرمی ایرانی قدردانی کرد و گفت: هیئتی از ایران به ایتالیا آمده بودند و از همان زمان استارت قوی برای فعالیت و کار با ایران رقم خورد.

مورانیو، گفت: ما کارخانه‌ها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی زیادی داریم که در بخش تأسیسات و ساختمان‌سازی در کشورهای دیگر فعال هستند و در این زمینه می‌توانیم تبادل تجربیات کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.