به گزارش مهر، عبدالرضا بازدار ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه باشگاه کشاورزان استان لرستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی دانش بنیان کردن پروژه ها است، اظهار داشت: کشاورزی ما باید به سمتی برود که بتوانیم از امکانات، نهاده ها و منابعی که در اختیارمان قرار دارد به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: رسالت اصلی ما در بحث کشاورزی هدایت، حمایت و نظارت از فعالیت ها و اقداماتی است که در بخش کشاورزی صورت می گیرد.

اجرای ۱۰۶ پروژه کشاورزی در لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه خوشبختانه شرکت خدمات حمایتی از گذشته این رسالت مهم را که بحث هدایت، حمایت و نظارت بر اقدامات است را به خوبی انجام داده، افزود: این شرکت با تشکیل باشگاه کشاورزان خدمات بخش کشاورزی را کامل خواهد کرد.

بازدار عنوان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جهاد کشاورزی استان پروژه های خوبی را در استان عملیاتی می کند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۰۶ پروژه در سطح مراکز خدمات برای سال ۹۵ برنامه ریزی کرده است، تصریح کرد: اهداف و چشم انداز این پروژه ها مشخص است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان داشت:خوشبختانه در چهار ماهه اول سال جاری پیشرفت برنامه ها کاملا منطبق بر چشم اندازها و اهداف پروژه ها بوده و تلاشمان این است بتوانیم با همت و تلاشی که در مجموعه مدیریت ارشد استان وجود دارد از امکانات، منابع و آب و خاک استان به نحو مطلوب استفاده کنیم.

افزایش ۴۰ درصدی تولید گندم در لرستان طی امسال

بازدار با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه ها در اقتصاد مقاومتی بحث بهره وری از امکانات موجود است، عنوان کرد: محور برنامه های ما استفاده بهینه از امکانات موجود به خصوص در زیربخش امکانات آب و خاک، دام و طیور، باغات و گیاهان دارویی، توسعه سیستم های نوین آبیاری در سطح استان است که خوشبختانه در این زمینه ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه مقوله محصولات زراعی بالغ بر ۳۵۰ هزار تن گندم مازاد بر کشاورزان تحویل مراکز خرید شده است، گفت: این در حالی است که سال گذشته کل خرید ما تا پایان سال ۳۲۰ هزار تن بوده و پیش بینی ما این است که بالغ بر ۴۵۰ هزار تن بتوانیم گندم مازاد کشاورزان را خریداری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به افزایش ۴۰ درصدی تولید گندم نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: در بحث جو حدود ۸۶ هزار تن از کشاورزان خریداری شده و این درصورتی است که در سال گذشته توانستیم چهار هزار و ۸۰۰ تن جو مازاد کشاورزان را خریداری کنیم.

پیش بینی خرید ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان

بازدار تصریح کرد: خوشبختانه اقتصاد استان در سال جاری تحرک مناسب تری نسبت به سال های گذشته داشته چرا که حجم مناسبی از محصول تضمینی خریداری شده وارد اقتصاد استان می شود که این امر می تواند چرخ های اقتصادی بازار و تجارت داخلی استان را حرکت دهد.

وی رسالت اصلی باشگاه کشاورزان استان را رسیدن به اهداف در حوزه محصولات زراعی دانست و گفت: در برش استانی لرستان در سال جاری پیش بینی شده که ۴۵۰ هزار تن گندم و بیش از شش هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تغذیه گیاهی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد:باشگاه کشاورزان استان به خیلی از مقوله ها و نکات فنی استان و رفع نارسایی های کمبودها در حوزه تغذیه کمک خواهد کرد.

بازدار با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی برای ورود ۲۴ نوع محصول نرخ تضمینی انتخاب کرده است، اظهار داشت: اگر شرایط بازار مساعد نباشد جهاد کشاورزی حاضر است با نرخ مصوب شورای اقتصاد این نوع محصولات را با نرخ تضمینی خریداری کند.

وی گفت: در برخی حوزه ها از جمله سیفی جات نرخ تضمینی نداریم ولی سطوح ابلاغی است که به کشاورز اعلام می شود در همین سطح عملیات تولید را انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.