به گزارش ایسنا،فیلمبرداری فیلم کوتاه «بود» به نویسندگی و کارگردانی علی فرآورده طی چند روز گذشته در بیابان‌های اطراف شهریار به پایان رسید و این روزها فیلم توسط فرآورده در حال تدوین است و همچنین مراحل ساخت موسیقی و صداگذاری نیز توسط عارف حیدری در حال انجام است.

در این فیلم تجربی بازیگرانی از جمله نیما نادری، مهدخت مولایی، سیما شیبانی و فرهاد نوروزی به ایفای نقش پرداخته‌اند و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تولد... زندگی ... مرگ.

این فیلم که این روزها مراحل فنی خود را سپری می‌کند به احتمال زیاد در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش در خواهد آمد.

علی فرآورده که سال‌ها در عرصه طراحی پوستر و ساخت فیلم کوتاه در سینمای ایران فعال بوده است، سال گذشته با فیلم تجربی «بالانس» در جشنواره فیلم کوتاه تهران نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی فیلم تجربی از سوی این جشنواره شد.

عوامل فیلم «بود» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی فرآورده، مدیر تصویربرداری: علی اسکندری، صدابردار: منصور چمنی، طراح صحنه و لباس: عارف اسماعیلی، موسیقی و طراحی و ترکیب صدا: عارف حیدری، تدوین: علی فرآورده، مدیر تولید: مرتضی عربی، عکاس: سیدمجید حسن سلطانی، مشاور رسانه ای: احسان عباسی، تهیه کننده: علی فرآورده.

«دختران سرزمین خورشید» به نیاوران می‌آیند

اولین اجرای گروه مهرگان با نمایش "دختران سرزمین خورشید" به کارگردانی ساناز درویش‌زاده ، ۷ مرداد در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

ساناز درویش‌زاده طراح حرکات و کارگردان این گروه نمایشی است که در خصوص اجرای این گروه می‌گوید:حرکات نمایشی "دختران سرزمین خورشید " اولین کار گروه مهرگان بوده که از ۱۷ بازیگر ۷ تا ۱۵ سال تشکیل شده است.این کار، تلفیقی نو از حرکات ژیمناستیک ، کلاسیک و فولکلور را به همراه دارد و مخاطب در این اجرا با نمایشی متفاوت روبرو می‌شود.

او در ادامه گفت: دراین نمایش قطعاتی از قبیل ال چو کلو،ولودو پوراوناکابزا اثر کارلس گاردل و لاکومپارسیتا اثر ماتوس رودیکز، ونیز از فولک پاراگوئه و آرژانتین اجرا می‌شود، همچنین دو اثر لورنزو کیدا و لاتروپیا اثرروبن خوارز و قطعه کوبان تانگو اثر یوآخین کاپس را نیز این گروه به نمایش خواهد گذاشت.

وی افزود:حرکات این نمایش کلاسیک بوده و با حرکات آئیینی ایرانی آمیخته شده تا این نمایش بصورت ایرانی اجرا شود.

این نمایش آیینی در یک سانس (ساعت ۱۵) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه و رزرو می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.


آتیلا پسیانی، ترانه علیدوستی، دکتر محمدرضا خاکی و فاطمه نقوی به تماشای کروماکی نشستند.
نمایش «کروماکی» به کارگردانی مارین ون هولک با موضوع مهاجرت غیر قانونی از ترکیه به یونان در خانه نمایش دا بر روی صحنه رفته است.

بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا بابک بیگ زاده، خسرو پسیانی، نگین تبرا، حدید تقی یار، دیبا خاتمی، مینا درودیان، امیرحسین طاهری، شهریار فرد، پریسا مقتدی، مینا ملک محمدی، میثم میرزایی هستند.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از کانسپت، طراح و کارگردان: مارین ون هولک، مشاور هنری: آروند دشت آرای، مدیر پروژه، دستیار کارگردان و برنامه ریز: امین یزدانی نژاد، منشی صحنه: رومینا دواچی، دستیار طراح لباس: هدا ابراهیم پور، گرافیست: گل مریم یزدانی نژاد، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ، عکاس: آزاده امیرخان، تبلیغات مجازی: بیتا مختاری.

این نمایش کار مشترکی با کشور هلند و با همکاری کمپانی «استت» با گروه «کمپانی هنرهای اجرایی ویرگول» و همچنین خانه نمایش «دا» است.
تاکنون هنرمندانی همچون امیر حسین ترابی، میلاد موحدی ،میلا باقری، مهدی موسی خوانی،کاظم سیاحی، ابوالفضل کاهانی به تماشای کروماکی نشستند.
بلیت فروشی این نمایش از طریق سایت تیوال و یا مراجعه حضوری صورت می‌پذیرد.

اکران فیلم گرسنه در فرهنگسرای ملل

فیلم "گرسنه" ساخته هسنگ کارلسن بر اساس رومانی از کنت هامسون محصول ۱۹۶۶ دانمارک و نامزد نخل طلای جشنواره کن با حضور علی فرهمند و امیر حسین بابایی نقد و بررسی می‌شود.

داسنان فیلم در سال در۱۸۹۰اروپا اتفاق می‌افتد، مردی آواره و بی سرپناه، در خیابان‌های سرد شهر، بی‌هدف قدم می‌زند. او که انگار سابق بر این دانشجوی فلسفه بوده، حالا در اوج فقر و بدبختی و در حالیکه روزهاست غذایی نخورده، در خیالش اینگونه تصور می‌کند که مقاله‌ای برای یک روزنامه‌ی محلی بنویسد تا که چاپ شود.
علاقه‌مندان جهت شرکت در سلسه کانون فیلم " خط سوم " می توانند هر چهارشنبه با تماشای بهترین فیلم‌های روز دنیا به همراه نقد و بررسی شرکت کنند.

دبیر دومین جشنواره کشوری «کارگاه آزاد فیلم» منصوب شد

با حکم مسعود کیمیایی دبیر دومین جشنواره «کارگاه آزاد فیلم» منصوب شد.

به گزارش مدیر رسانه‌ای دومین جشنواره سراسری «کارگاه آزاد فیلم»، مسعود کیمیایی برای دومین سال پیایی طی حکمی حسین حیدری‌پور را مجددا به عنوان دبیر دومین دوره این جشنواره منصوب کرد.

اولین دوره سراسری جشنواره «کارگاه آزاد فیلم» از دهم تا چهاردهم اسفند ماه سال۹۴ در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.