به گزارش ایرنا کتاب «امین زبان و ادب پارسی» شامل راهکارهای علمی و عملی حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره پویش، گسترش زبان و ادبیات فارسی است که در هفت فصل و ۲۶۰ صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

«امین زبان و ادب پارسی» مجموعه ای از سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفظ و گسترش زبان فارسی بوده و از آن جهت که می تواند توجه جوانان مومن و انقلابی را به جایگاه رفیع این زبان جلب کند و دلبستگی به زبان و ادب فارسی را در آنان فزون تر سازد، سودمند است.

این کتاب، شامل دو مقدمه و هفت فصل شامل زبان ملی و ادبیات، زبان و ادبیات فارسی در رهگذر تاریخ، سیاهراه گذشته، گذرگاه اکنون و افق پیش رو، بررسی حال و روز زبان فارسی از پنجره ی ویژگی‌ها و راهکارها، موانع، سستی‌ها و کوتاهی‌ها، وظایف رسانه‌ها، سازمان‌ها و شیفتگان در پاسداشت زبان و ادبیات فارسی،آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در ایران و جهان، زبان فارسی و ویرایش و در واژه‌ها است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: آشکارا پیداست که هم نشینی «زبان» و «ادب» پارسی در کنار یکدیگر و نقش بستن این دو عنوان بر پیشانی کتابی واحد، به معنی پرداختن آن کتاب به همه شاخه‌های زبان و ادب فارسی نمی‌تواند بود، زیرا نه آن همه در یک مجلد بگنجد و نه این توانایی در نهاد هیچ مولف است که به شرح جملگی آستین بالا زند.

این کتاب اولین جستار است که به بازتاب گوشه‌ای از دیدگاه‌های ادبی مقام معظم رهبری اختصاص یافته است.

در واژه‌ها، که واپسین عنوان و آخرین مطلب این کتاب بوده و با هدف نشان دادن قدرت هنرِ گفتاری و نوشتاری رهبری فراهم آمده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.