به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری امروز (سه شنبه) در دیدار لئون یولیان وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان اظهار داشت: ایران و ارمنستان از روابط بسیار خوبی در بخش سیاسی و فرهنگی برخوردار هستند که این روابط در سالهای اخیر با تبادل هیأت های دو کشور رو به افزایش و تقویت بوده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که سفر وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان نقش موثری در تقویت و توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور داشته باشد، خاطرنشان کرد: روابط و مناسبات اقتصادی فیمابین باید همانند روابط خوب سیاسی و فرهنگی دو کشور ارتقا یابد.
معاون اول رییس جمهوری همچنین با تاکید براین که پس از اجرای برجام انتظار داریم که روابط اقتصادی میان دو کشور از رشد بهتری برخوردار باشد، ادامه داد: روابط بانکی میان تهران و ایروان باید هرچه سریع تر از سر گرفته شود و موانع موجود پیش روی توسعه مناسبات اقتصادی از میان برداشته شود.
جهانگیری با یادآوری توانمندی شرکت های خصوصی ایرانی در اجرای پروژه های مختلف، برلزوم فراهم شدن بستر مناسب برای فعالیت هرچه بیشتر شرکت ها و تجار ایرانی در ارمنستان تاکید کرد.
وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان هم در این دیدار با بیان اینکه توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برای ارمنستان برخوردار است، ایران را همسایه ای صمیمی برای ارمنستان توصیف کرد و افزود: ما همواره حسن نیت ایران را در مواجهه با مشکلات مختلف احساس کرده ایم.
یولیان به دیدارهای خود با وزرای نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: مذاکرات سودمندی با وزرای ایرانی داشته ام و امیدوارم بتوانیم کارهای زیادی در جهت منافع دو کشور انجام دهیم.
وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان همچنین با بیان این که ما از توانمندی و تجربیات شرکت های ایرانی در اجرای پروژه ها مطلع هستیم، گفت: شرایط را برای فعالیت و حضور تجار، بخش خصوصی و شرکت های ایرانی در ارمنستان فراهم خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.