به گزارش خبرآنلاین؛بهداد سلیمی در خصوص آخرین شرایطش پس از تمرین صبح امروز (سه‌شنبه) در خانه وزنه‌برداری اظهار داشت: شرایط خوبی دارم و امیدوارم زانویم من را در مدت زمان باقی‌مانده اذیت نکنم تا بتوانم در المپیک موفق باشم. مردم به طور قطع نسبت به سنگین‌وزن توقع زیادی دارند ولی با توجه به اینکه من زمان زیادی را از دست دادم، باید ببینم که چه پیش خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور تنهایی در این المپیک شرایط را برایش سخت نخواهد کرد، عنوان کرد: شرایط خیلی سخت‌تر شده ولی اگر دو نفر بودیم و بهادر مولایی حضور داشت شاید شرایط بهتر می‌شد اما شرایط اکنون طوری است که کار سخت شده و باید به تنهایی با رقبا بجنگم، البته خدا را شکر روسیه نیز تنها یک نماینده دارد و از این بابت کمی خیالم راحت است.

دارنده مدال طلای المپیک و جهان در پاسخ به این سوال که آیا قول کسب مدال طلا می‌دهید یا خیر، خاطرنشان کرد: قولی بابت کسب مدال طلا نمی‌دهم اما باید چند هفته بگذرد تا ببینم شرایط چطور است. غیبت بهادر قطعا ناراحت‌کننده خواهد بود و کار را سخت می‌کند اما من تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا مدال خوش‌رنگی را به دست آورم.

سلیمی در خصوص اینکه گفته می‌شود وی در حرکت یک ضرب وزنه ۲۲۰ کیلویی را بالای سر برده، عنوان کرد: این موضوع کذب محض است و من نمی‌دانم چه کسی عنوان کرده که من این وزنه را بالای سر بردم، شاید در آینده این کار را بکنم اما در تمرینات این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: به دلیل مصدومیت مجبور شدم تمرینات را از صفر شروع کنم، درحالی‌که تنها ۵ ماه فرصت داشتم به آمادگی برسم که زمان بسیار کوتاهی بود، برای رسیدن به اوج، چراکه در وزنه‌برداری برای رسیدن به شرایط ایده‌آل حداقل ۸ ماه زمان نیاز است، اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی کادر فنی و حمایت خوب فدراسیون زمان از دست‌رفته را جبران کردم و به شرایط ایده‌آل نزدیک شدم.

دارنده مدال طلای المپیک و جهان در پاسخ به این سؤال که ۴ سال قبل شانس اول کاروان ایران برای کسب مدال طلا بود و احتمالا امسال هم این بار روی دوش او سنگینی کند، گفت: همیشه سعی کرده‌ام با این موضوع احساسی برخورد نکنم و با منطق برخورد کنم. به‌ هرحال در این المپیک با توجه به رکوردهایی که رستمی و مرادی ثبت کرده‌اند، آنها شانس اصلی هستند.

سلیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برای کم کردن فشار روانی از روی خودش این صحبت‌ها را انجام می‌دهد، گفت: این‌طور نیست، باید منطقی به این موضوع نگاه شود. به‌هرحال من در هر شرایطی که باشم مردم بالاترین انتظار را از من دارند. واقعیت چیزی است که می‌گویم، هر کاری کنم توقعات از من بالاست و همیشه در این سال‌ها مردم روی مدال طلای سنگین‌وزن وزنه‌برداری در المپیک حساب ویژه‌ای باز کردند، چراکه بیشتر به چشم می‌آید.

وی در خصوص رقبای اصلی‌اش گفت: وزنه‌برداران روسیه، گرجستان و استونی حریفان اصلی من هستند که در این سال‌ها جزو بهترین نفرات فوق‌سنگین بوده‌اند. این دوره به‌مراتب کار سخت‌تری در المپیک خواهم داشت، ولی همه تلاشم را می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.