به گزارش فارس، در پی حملات اخیر در آلمان، این کشور حضور نیروهای پلیس در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار را افزایش می‌دهد و با ایجاد کردن ایستگاه‌های بازرسی در مناطق مرزی قابلیت خود در واکنش به اقدامات تروریستی احتمالی را افزایش می‌دهد.

این اقدام پس از اینکه، یکشنبه شب پناهجوی سوری با عملیات انتحاری در آنسباخ شماری را زخمی کرد و سپس ارتباط این اقدام با گروه تروریستی داعش روشن شد، صورت می‌گیرد. همچنین پلیس فدرال جنایی درباره ۴۱۰ اقدام تروریستی در آلمان هشدار داده است.

اخیرا و به ویژه در یک هفته گذشته وقوع حملاتی در آلمان، عرصه اجتماعی و سیاسی این کشور را دستخوش ناآرامی کرده است در مهمترین این موارد نوجوانی ۱۸ ساله با تیراندازی در مونیخ ۱۰ نفر را کشت و ۲۷ تن را زخمی کرد همچنین یک پناهجوی سوری هم با انجام عملیات انتحاری در شهر آنسباخ ایالت بایرن شماری را زخمی کرد.داعش مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

اخبار وقایع اخیر، نگاه منفی به پناهجویان را در آلمان تقویت کرده است مقامات ارتباط این اقدامات با پناهجویان را بسیار اندک اعلام کرده اند همچنین «توماس دیمیتزیره» وزیر کشور آلمان از مردم این کشور خواست تا با استناد به آنچه رخ داده به پناهجویان به دیده سوءظن نگاه نکنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.