مصرف برق با افزایش دمای هوا شدت گرفت؛ به طوری که گزارش وضعیت شبکه برق کشور، از میزان مصرف برق نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش وضعیت شبکه برق کشور نشان می‌دهد که چهارم مردادماه امسال پیک مصرف برق ۴۹ هزار و ۷۲ مگاوات بوده؛ این در حالی است که سال گذشته در همین تاریخ میزان پیک مصرف برق ۴۶ هزار و ۳۲۳ مگاوات ثبت شد. بر این اساس، میزان مصرف برق کشور درمقایسه با روز مشابه پارسال حدود ۲ هزار و ۷۴۹ مگاوات افزایش یافت.

افزایش مصرف برق در دومین ماه تابستان، در حال حاضر زنگ خطر خاموشی‌های تابستان را به صدا در آورده و حتی برخی گزارش‌ها حکایت از دور جدید خاموشی‌های پراکنده برق بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه در نقاط مختلف تهران دارد. اما در مقابل، وزارت نیرو اعلام کرده که «هنوز برنامه‌ای برای خاموشی های تابستانی ندارد.»

علی‌رضا دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در این خصوص در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: «ما خاموشی‌ای که سامان‌یافته باشد و یا به صورت سهمیه‌بندی باشد، نداشته‌ایم.»

وی توضیح داد: «آنچه که در حال حاضر اتفاق افتاده، بیشتر به دلایل تکنیکی و فنی بوده است؛ به طوری که به‌دلیل گرمای زیاد هوا، برخی پست‌ها یا سیستم انتقال و یا حتی واحدهای نیروگاهی از مدار خارج شدند.»

معاون وزیر نیرو درباره برخی اخبار درباره خاموشی‌های تابستانی، تصریح کرد: «این‌گونه نبوده که برق‌ها را قطع کنند. به دلیل مشکلات فنی، برق برخی مناطق قطع شده و بعد از ساعاتی برق مناطق وصل شده است.»

دائمی خاطرنشان کرد: «ما خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده اعلام نکردیم. یعنی وزارت نیرو خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.