به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خودبا بیان اینکه مجموع پرداخت‌ها رقم زیادی نبود، اظهار کرد: در موضوع پرداخت‌ها ۵۵۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح حقوق‌ها در نظر گرفته شد که البته توسط عده‌ای این رقم دیده نشد و آن را کوچک جلوه دادند.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* در برنامه ششم که هم اکنون سال نخست آن است، عدم تعادل‌ها را تعادل می‌بخشیم. اما در پرداخت‌های غیرمتعارف به اختصار می‌گویم که بر اساس بررسی‌ها حجم مدیرانی که از این دریافت‌ها استفاده کرده‌اند، چند نفر بوده‌اند.

*همانگونه که رییس سازمان بازرسی گفت، تنها ۳ درصد که حدود ۴۰ نفر می‌شدند حقوق غیر متعارف داشتند.مسئله مهم این است که چرا این اتفاق افتاد. برخی از قانون خدمات کشوری مستثنا شدند. بر اساس قانون خدمات کشوری، سقف و کف پرداخت‌ها مشخص شد؛ اما استثناءهایی بود که از این قانون مستثنا شدند و هر کاری توانستند برای افزایش حقوق خود انجام دادند.

*مقرر شده است ٤٥٠٠ میلیاردتومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان از همین ماه انجام شود و اولین مرحله در همین ماه پرداخت خواهد شد. تا آغاز مرداد مجموعه پرداختی های دولت بابت ترمیم حقوق اعم از شاغلین و بازنشستگان ٥٥٠٠ میلیارد تومان بوده است.

این خبر تکمیل می شود...

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.