به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت، اگر آمریکا از استرداد فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه سرباز بزند. روابط با ناتو می‌تواند مخدوش شود.

وی ادامه داد:‌ من نمی گویم که چه سفرایی از کارشان برکنار می‌شوند اما چیزی که مشخص است این است که سفرای ترکیه مرتبط با کودتای نافرجام از کار برکنار خواهند شد نه سفرای خارجی. من می‌خواهم این خائنان را از وزارت خانه‌ام بیرون کنم.

چاووش اوغلو همچنین گفت که به دنبال بررسی و تحقیقات کامل در داخل وزارت خارجه ترکیه است تا افرادی را که در ارتباط با کودتا و گولن هستند پیش از برکناری، شناسایی و از کار برکنار کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه گفت: ما وضعیتی را که اکنون گرفتارش هستیم درست می کنیم. آنها با اقدامات و برنامه‌های خائنانه به داخل وزارت خانه نفوذ کردند. من به عنوان وزیر خارجه ترکیه نمی‌توانم با دیدن این رویدادها آرام باشم و هر آنچه را که نیاز باشد براساس قانون انجام می‌دهم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین در واکنش به صحبت های اخیر ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا مبنی بر این که ترکیه در حال حاضر موقعیت پیوستن به این اتحادیه را ندارد،‌ گفت: اتحادیه اروپا نمی‌تواند ترکیه را تهدید کند. ما از ارزش های اروپایی حفاظت می‌کنیم. مقام های اتحادیه اروپا نباید ما را تهدید کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.