به‌ گزارش ‌ایسنا، ماریا بوانو که یک تنیس‌باز برزیلی است، هفت بار قهرمان گرند اسلم شده و تاکید دارد دلایل دیگری برای تصمیم ورزشکاران به شرکت نکردن در المپیک وجود دارد.

زیکا بهانه خوبی برای ورزشکاران شده است که به ریو نروند. چهار گلف‌باز برتر جهان یعنی جیسون دی، داستین جانسون، جوردن اسپیت و روی مک‌ایلروی، از جمله کسانی هستند که از المپیک کناره‌گیری کردند.

مسئولان برزیلی اعلام کردند خطر زیکا در زمان بازی‌ها کاهش می یابد زیرا هوا سردتر خواهد بود و میزان پشه‌های آلوده کمتر می‌شود. بوانو می‌گوید: زیکا تبلیغات بدی پیدا کرده است. تلاش می‌کنیم هر کاری لازم است برای جلوگیری از آن انجام دهیم تا ورزشکاران سلامت بمانند. تقریبا مطمئنیم همه چیز خوب پیش می‌رود. المپیک فرصتی برای کشور ما است تا همه باهم متحد شویم. این برای همه خیلی اهمیت دارد.

فقط گلف‌بازان نیستند که از المپیک کناره‌گیری کردند. از میان تنیس‌بازان مطرح، میلوش رائونیچ و توماس بردیچ نیز در المپیک حضور نخواهد داشت. در میان تنیس‌بازان زن هم سیمونا هالپ از المپیک کناره‌گیری کرده است. جان ایسنر، ارنست گالبیس، دومینیک تیم و فیلیسیانو لوپز نیز از دیگر تنیس‌بازانی هستند که در المپیک حضور نخواهد داشت.

آندره آغاسی، تنیسور مطرح و پیشین آمریکایی نیز در این مورد به CNN گفت: مسائل مختلفی وجود دارد که درباره آنها نگران هستیم. یکی از آنها زیکا است. خبر خوب این است که بازی‌ها در زمستان است. نمی‌توان ورزشکاران را قضاوت کرد اما بدون شک ترس آنها را درک می‌کنم.

تنیس‌بازان مطرحی همچون سرنا و ویلیامز، اندی ماری و نواک جوکوویچ اما در المپیک بازی خواهند کرد. گوران ایوانیسویچ، قهرمان پیشین ویمبلدون درباره درباره المپیک به CNN گفت: المپیک تورنمنتی است که هر ورزشکاری باید حداقل یک بار آن را تجربه کند. این تجربه بسیار خوب است. در چهار المپیک حضور داشتم و به این مساله افتخار می‌کنم. می‌دانم برنامه ورزشکاران شلوغ است. می‌دانم شاید المپیک مهم‌ترین تورنمنت در یک ورزش نباشد اما گرفتن مدال و ماندن در دهکده المپیک چیز دیگری است. با این حال مشخص نیست دلیل بسیاری از ورزشکاران برای کناره‌گیری از المپیک فقط زیکا و مساله سلامتی بوده است یا این مساله بهانه‌ای برای آنها شده تا به دلایل مختلف کاری و مالی از المپیک کناره‌گیری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.