به گزارش ایسنا، ایرج مظفر شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت عمرانی متولی ساخت پروژه‌ها در شهر اصفهان است و چشم انداز و هدف این معاونت در اجرای پروژه‌ها ارائه بهترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی اصفهان در میان کلان‌شهرهای دیگر کشور با مناسب‌ترین قیمت به سرانجام می‌رسد، افزود: از دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال ۹۵ چیزی حدود ۶۱۰ میلیارد تومان بودجه جاری و مابقی بودجه عمرانی است.

معاون عمرانی شهردار اصفهان ادامه داد: بودجه خالص معاونت عمرانی ۵۵۰ میلیارد تومان است که به علاوه ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه مترو چیزی حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه خالص معاونت عمرانی خواهد بود که این میزان نسبت به سال گذشته با کاهش چهار درصدی همراه بوده است.

مظفر با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های نیمه تمام مثل سالن همایش‌های بین‌المللی اکه از سال ۸۹ شروع شده و هنوز تمام نشده زنگ خطر محسوب می‌شود، گفت: وقتی در همان ابتدا ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه دولت محقق نشد قرار بر این شد که سالن با بودجه شهرداری تکمیل گردد و به همین منظور هر ساله مقداری بودجه برای این طرح کنار گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست شهرداری چهارساله یا پنج ساله پروژه‌ای را که به ۵۷۰ میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد به پایان برساند، گفت: کل هزینه‌ها سالن اجلاس ۲۷ درصد بودجه اصفهان را تشکیل می‌دهد و سالی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای این طرح کنار گذاشته شده است و هنوز هم از بودجه‌های دولتی هیچ خبری نیست.

معاون عمرانی شهردار اصفهان میدان امام علی (ع) را پروژه عظیم و ناتمام عنوان کرد و افزود: کل پروژه در سطح ۳۲ هکتاری باید انجام شود که آزادسازی آن انجام شده و برای تکمیل آن تاکنون ۲۶ قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی منعقد شده است و ۱۴۴ میلیارد تومان تا پایان کار احتیاج دارد و کلاً چیزی حدود ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه می‌خواهد.

مظفر به پروژه میدان استقلال اشاره کرد و افزود: این پروژه دارای دو فاز است که فاز اول آن پل‌های هم سطح و پل‌های دسترسی به امین‌آباد و محمودآباد و دو روگذر برای مسیر رفت و برگشت شاهین‌شهر است و رینگ چهارم از زیر آن‌ها عبور می‌کند و این میدان تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید؛ در واقع در میدان استقلال ۱۲ پروژه اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: میدان ۲۵ آبان تا پایان مردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید این پل، یکی از پل‌های مناسب شهری با دهنه ورودی ۶۴ متر است و یکی از بزرگ‌ترین دهنه‌های پل به شمار می‌آید. ۱۷ میلیارد تومان نیز هزینه احداث آن می‌شود.

معاون عمرانی شهردار اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان بودجه، رشد پروژه‌های عمرانی ۳۲ درصد بوده است و امروز ۳۱ پروژه یک میلیارد تومانی در سطح شهر وجود دارد که در حال انجام است و پل‌های شهر اصفهان نیز هیچ‌کدام در حال تخریب نیستند.

مظفر با عذرخواهی نسبت به اینکه نتوانسته‌ایم شهر را برای معلولان به خوبی مناسب‌سازی کنیم، ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان طبق وظیفه و قانون برای مناسب‌سازی شهر اقدام کرده است، اما مناسب‌سازی شهر اصفهان برای معلولان نیازمند یک شبکه پیوسته است و همه مناسب‌سازی‌ها باید در یک شبکه انجام شود.

وی تاکید کرد: امکان اتمام ناگهانی پروژه‌هایی مثل سالن اجلاس و میدان امام علی (ع) که پروژه‌های عظیمی هستند وجود ندارد چون تکمیل هرکدام از این پروژه‌ها نیاز به بودجه عمرانی یک سال شهر اصفهان دارد و نمی‌توان در یک سال در شهر تنها یک پروژه اجرا کرد.

معاون عمرانی شهردار اصفهان در خصوص انتقاداتی که به برخی پروژه‌ها می‌شود، گفت: معاون عمرانی وظیفه اجرا دارد و اصولاً طرح‌ها درجایی دیگر مصوب می‌شود و این معاونت به عنوان مجری عملیات اجرایی را پایه‌ریزی می‌کند.

مظفر ادامه داد: آن‌هایی که طرح‌ریزی برخی پروژه‌ها را می‌کنند باید پیوست اقتصادی پروژه‌ها را بررسی کنند، اما برخی پروژه‌ها مثل بدنه شرقی چهارباغ اصلاً دارای بحث اقتصادی نیست چرا که طراح اصلاً تفکر اقتصادی برای چنین طرحی نداشته است. توجیه‌هایی که معاونت عمرانی دارد اصولاً فنی است و سیاست‌گذاری‌ها درجایی دیگر صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه رینگ چهارم اصفهان ۷۸ کیلومتر طول دارد و از رینگ‌های حفاظتی شهر اصفهان محسوب می‌شود که نه‌تنها خود اصفهان بلکه شهرهای اطراف را نیز در برمی‌گیرد، گفت: ۵۰ درصد این رینگ در حوزه شهری اصفهان و ۵۰ درصد آن در حوزه شهرهای اطراف قرار دارد که اکثراً این شهرها علاقه‌ای به اجرای این رینگ ندارند، البته از اولویت‌های مدیریت شهری اجرایی شدن این رینگ در محدوده شهری اصفهان به‌خصوص منطقه عاشق اصفهانی است.

معاون عمرانی شهردار اصفهان تاکید کرد: معاونت عمرانی شهرداری اصفهان در بین کلان‌شهرهای کشور کمترین میزان بدهی را به پیمان‌کاران دارد و امروز نیز هم‌زمان ۵۰۰ پروژه در سطح شهر اصفهان در حال اجرا است و بزرگ‌ترین طلبکار این معاونت نیز سازمان عمران شهرداری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.