اصغر عبدالله پور در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه تابان ایر برای روز شنبه هر هفته این خط هوایی را بین تهران - آستراخان و بالعکس برقرار کرده است، افزود: این پرواز درساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز شنبه هر هفته فرودگاه امام(ره) را به مقصد فرودگاه بین المللی آستراخان ترک می کند.
ی ساعت برگشت این پرواز را روز شنبه هر هفته راس ساعت 16 به وقت محلی از آستراخان اعلام کرد.
عبدالله پور یادآورشد: شرکت هوایی تابان ایر در این مسیر از هواپیماهای ایرباس استفاده خواهد کرد و همزمان با گشایش این خط هوایی، همایش توسعه مناسبات تجاری بین سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی و صنعتی آستراخان در این بندر مهم روسیه برگزار می شود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی تابان اظهارداشت: افزایش حجم تجاری بین ایران و بندر آستراخان و روسیه و افزایش صادرات غیر نفتی به این بندر و تبادل هیات های تجاری و بازرگانی بین دو کشور از اهداف مهم برقراری این خط هوایی بین تهران - آستراخان و بالعکس است.
وی تاکید کرد: این خط هوایی در راستای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشور های همسایه بین تهران تا آستراخان روسیه برقرار شده است تا سفر بازرگانان و تجار روسی به ایران بیش از پیش تسهیل شود.
به گزارش ایرنا، شهر آستراخان در منطقه استراتژیک صنعتی و بازرگانی ناحیه جنوب روسیه، سواحل شمالی دریای خزر و ساحل شرقی رودخانه ولگا قرار داد و وابسته به منطقه اقتصادی ولگا است. این شهر در مسیرهای مهم تجاری روسیه قرار گرفته و از زیرساخت های مهم حمل و نقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی برخوردار است.
ارتفاع این شهر از سطح دریا ۲۳ متر و با شهر مسکو پایتخت روسیه یک هزار و ۴۳۰ کیلومتر فاصله دارد.
منطقه آستراخان یک قطب استراتژیک و با اهمیت حمل و نقلی است که راه های آبی دریای خزر و رود ولگا را به شبکه خطوط آهن و بزرگراه های روسیه متصل می کند و کوتاه ترین مسیر اتصال اروپا از طریق روسیه به شرق آسیا و آسیای مرکزی و کشورهای هند و پاکستان در شبه قاره هند است.
منطقه آستراخان از معادن و منابع بسیار غنی از جمله نفت و گاز برخوردار است و هم اکنون مجموعه های سوخت و انرژی، ماشین سازی، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنعت چوب، شیشه سازی، چاپ ، صنایع پزشکی در آن جای گرفته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.