به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان دوشنبه ۴ مرداد در یادواره شهدای مدافع حرم و گرامیداشت عملیات مرصاد که به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: نهاوند شهر شهادت، صبر، ایثار و مقاومت است و در طول تاریخ بلند این سرزمین حضور موثری در عرصه‌های مختلف سیاسی و انقلابی داشته و نخستین حرکت انقلابی یعنی سرنگونی مجسمه شاه در آن انجام گرفته است.

وی ادامه داد: مردم نهاوند در دوران مبارزه و انقلاب با حضور در صحنه و با اهدای جوانان برومند خود و با پذیرش بیش از ۸۵۰ شهید در این خطه مبارک، نقش تاریخی در دفاع و تثبیت نظام اسلامی ایفا کرده‌اند.

دهقان با بیان این که شهرستان نهاوند به طور خاص از نخستین روزهای انقلاب در غرب کشور حضور فعال داشته است، تصریح کرد: شهرستان نهاوند پذیرای حملات ناجوانمرادنه رژیم بعثی از طریق کاربرد بمب و موشک علیه مردم و همه دستگاه های عملیاتی در دوران ۸ سال دفاع مقدس بوده است.

وی عنوان کرد: این ملت و جامعه حضورشان در جبهه ها تحکیم کننده و به‌ عنوان حامیان رزمندگان در جبهه ها زبانزد بوده و با صبر و مقاومت و استقامت خود اقدامات دشمن را ناکام گذاشته است.

دهقان در ادامه گفت: نخستین و بدیهی ترین حرف ایران این است که ملت ها حق دارند و باید بتوانند سرنوشت خود را فارغ از اعمال و اراده نظام سلطه و یا حامیان آن تعیین کنند. یک ملت بیش از هر عنصر بیرونی، منافع و اهداف و آرمان ها و تاریخ خود را می تواند تعیین کند و بسازد و نیازی به مداخله دیگران نیست.

دهقان با تاکید بر اینکه ملت ها یگانه عنصری هستند که می توانند و باید سرنوشت خود را رقم بزنند و جمهوری اسلامی خود را نماد عینی و تمام عیار همین شعار می داند، گفت: امروز تنها کشور و ملتی که می تواند ادعا کند و دیگران هم همین ادعا را پذیرفته اند که به‌ طور مطلق استقلال کامل دارد و هیچ اراده ای خارج از جغرافیای این کشور نمی تواند در تصمیم مسئولان این نظام از ولایت فقیه گرفته تا دیگران کمترین تاثیر را بگذرد و بخواهد منافع خود را از این طریق بیان کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه در بحث برجام ما از همان ابتدا به آمریکا اعتماد نداشتیم، تاکید کرد: ایران اسلامی هیچ گاه دست از افزایش توان داخلی خود نمی کشد چرا که بر این باور است تا زمانیکه ظلم وجور است باید خود را قوی و قوی تر کرد.

امام جمعه نهاوند هم گفت: خدا برای اینکه از ما دفاع کند ۴ شرط قرارداده است؛ نخستین شرط ایمان به خدا و قیامت و نمود آن در انجام واجبات و ترک محرمات و شرط دوم وحدت کلمه حول محور ولایت و شرط سوم نصرت دین خداست که با همه وجود در دفاع از نظام اسلامی قدم برداریم و شرط چهارم آمادگی هر چه بیشتر در این راستااست.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی عنوان کرد: شهرستان نهاوند قبل از انقلاب علمای بزرگی داشته که شیخ علی اکبر نهاوندی، محمد نهاوندی، آیت الله قدوسی و شهید حیدری و همچنین گروه انقلابی ابوذر وجوانان برومند پیش از انقلاب از جمله آنها هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از ۶۰ بار نهاوند بمباران و یا موشک باران شد و مقاومت این مردم زبانزد و چشمگیر بود و علامت آن ۸۵۰ شهید و ۱۶ شهید روحانی است که در راس آنها شهید آیت الله قدوسی و شهید آیت الله حیدری هستند.

مغیثی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی به تبع کل کشور مشکلاتی داریم که امیدواریم این گونه جلسات عملیات تمام عیاری علیه تهاجم فرهنگی باشد، عنوان کرد: پیام شهدا برای تداوم انقلاب تا زمان ظهور امام زمان (عج ) ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع:
پس از جنگ پیام انقلاب به دنیا صادر شد

وزیر دفاع گفت: پس از جنگ پیام انقلاب به دنیا صادر و حقانیت و مظلومیت ملت ایران بر همه ثابت شد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سردار حسین دهقان دوشنبه 4 مردادماه در همایش بزرگداشت روز تویسرکان و عملیات غرورآفرین مرساد در شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: امروز امنیت، آبادانی، آسایش و سرافزاری کشور در عرصه جهانی ناشی از شهادت شهدایی است که در عرصه دفاع مقدس و دفاع از انقلاب و نظام حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه با ورق زدن تاریخ و بازگشت به دو دهه مشاهده می کنیم جمهوری اسلامی ایران در چه شرایطی مجبور به پذیرش و تمکین قطعنامه 598 سازمان ملل شد، خاطرنشان کرد: دشمنان ما پایان جنگ را در حالی پذیرفتند که از غلبه بر کشور و ملت ایران ناامید شده بودند و با وجود هدف گرفتن هواپیمای مسافربری و استفاده از بدترین سلاح‌های شیمیایی در جبهه‌های جنگ موفق به تسلیم نظام و زانو درآوردن ملت نشدند و اینجا بود که استحکام نظام ما جلوه‌گر شد. دشمنان آمدند جنگ را پایان دهند تا طرف پیروزی نداشته باشد اما تاریخ قضاوت می‌کند که پیروز اصلی جنگ جمهوری اسلامی ایران بود.

دهقان ادامه داد: دشمنان به هیچ عنوان به اهداف خود در جنگ دست نیافتند اما کشور ملت‌سازی کرد و ارکان نظام عمق و عزت بیشتری یافتند و در پایان جنگ نیز پیام انقلاب به دنیا صادر و حقانیت و مظلومیت ملت ما به همه دنیا ثابت شد.

وی عنوان کرد: پس از جنگ ملت ما مصمم‌تر شدند و پیوند ملت و نظام عمیق‌تر شد و خون هر شهید، هزاران شهید را به صحنه آورد و هزاران شهید را در جامعه پرورش داد و روحیه شهادت‌طلبی و حس استقامت در جامعه افزون‌تر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.