به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش «سه خواهر و دیگران » به نویسندگی و کارگردانی حمید امجد یکشنبه سوم مرداد ماه با تقدیر از استاد مرتضی کاخی چهره‌ی عرصه ادبیات ایران در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

سعیده آبشناسان تهیه کننده نمایش « سه خواهر و دیگران » در پایان اجرای اول این اثر نمایشی خطاب به تماشاگران گفت: بالاخره بعد از سه ماه تلاش همه عوامل اجرایی امشب شاهد اولین اجرای نمایش « سه خواهر و دیگران » بودیم. به هر ترتیب این باعث افتخار ماست که آقای حمید امجد بعد از ۱۲ سال دوری از صحنه‌های تئاتر، به این عرصه بازگشته که همین جای تبریک و افتخار فراوان دارد.

حمید امجد نویسنده و کارگردان نمایش «سه خواهر و دیگران» نیز با تقدیر از حضور تماشاگران در اولین اجرای این اثر نمایشی بیان کرد: در بسیاری از کشورها وقتی نمایشی روی صحنه می‌رود، آن نمایش تا چند شب اول اجرا مسائل و مشکلات خاص خود را دارد که بر همین اساس معمولا تماشاگران سخت‌گیرتر صبر می‌کنند تا بعد از گذشت چند اجرا، نسبت به دیدن نمایش مورد نظر خود اقدام کنند. برخی از تماشاگران هم هستند که از طریق نقد ، رسانه‌ها و جراید متوجه اجرای یک اثر نمایشی می‌شوند اما آن دسته از تماشاگرانی که در شب اول اجرای نمایش به تالار مراجعه می‌کنند به اعتقاد من تماشاگران خاص‌تری هستند که برای خودِ تئاتر می‌آیند و این جای تقدیر و سپاس فراوان دارد که دوست دارم امشب به شما عزیزان اعلام کنم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: امشب در میان فردی حضور دارد که با «جهان ویژه خاص» خود شخصیتی چند وجهی و ارزشمندی است. امشب در میان استاد دکتر مرتضی کاخی حقوقدان، ادیب و شعرشناس حضور دارد که خوشحالیم در اولین اجرای نمایش « سه خواهر و دیگران» در خدمت این هنرمند بزرگوار هستیم .

نمایش « سه خواهر و دیگران » به نویسندگی و کارگردانی حمید امجد هر روز ساعت ۱۹:۳۰ با بازی افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبدالهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری، جمشید جهانزاده در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در شبکه نمایش خانگی

فیلم سینمایی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه کنندگی علی جلیلوند و محمد حسین لطیفی فردا سه شنبه ۵ مرداد ماه توسط شرکت فیلمسازان در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

این فیلم توانست در هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز جایزه هفته منتقدین،جایزه بهترین فیلمجشنواره «بین المذاهب» ایتالیا،پنگوئن طلایی جشنواره فیلم ایسلند ، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلم جشنواره براتیسلاوا و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره وزول فرانسه را از آن خود کند.

همچنین تندیس بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و نامزد دریافت بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر شد.

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت داستان مردی به نام جلال را روایت می‌کند که آگهی غریبی در یکی از روزنامه‌های صبح تهران منتشر می‌کند که در آن اعلام می‌کند می‌خواهد پول زیادی را به یک مستمند ببخشد. افراد زیادی گرد می‌آیند و پلیس مداخله می‌کند. جلال تصمیم می‌گیرد که به طور تصادفی یک نفر را از میان درخواست‌ها انتخاب کند، اما دو زن، یکی دختر نوزده ساله‌ای به نام ستاره که حامله است و یکی هم لیلا، نامزد سابق او دست بردار نیستند.

نیکی کریمی - امیر آقایی - شاهرخ فروتنیان - برزو ارجمند - آفرین عبیسی - سعید داخ - کتانه افشاری نژاد - وحید جلیلوند - سحر احمدپور - حشمت آرمیده از جمله بازیگران این فیلم هستند.

دیوید اتنبرو به جشنواره سینماحقیقت می‌آید

جمعی از مستندسازان گونه‌ی زیست‌محیطی و حیات وحش ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، خواستار دعوت از «دیوید اتنبرو» برای سفر به ایران و شرکت در این جشنواره شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد ضمن اعلام موافقت با این پیشنهاد اظهار داشت که مقدمات دعوت از این مستندساز بزرگ زیست‌محیطی و حیات وحش جهان بعمل خواهد آمد تا «دیوید اتنبرو» در مقام میهمان ویژه دهمین دوره جشنواره سینماحقیقت، در کارگاه آموزشی تخصصی این جشنواره شرکت کرده و به انتقال تجربیات ارزشمند خود به مستندسازان ایرانی بپردازد.

گفتنی است که وی متولد سال ۱۹۲۶ (۹۰ ساله) در شهر لندن است و به پدر مستندسازی از طبیعت مدرن شهرت دارد. ویژگی بارز اتنبرو برقراری ارتباط نزدیک با دانشمندان و دسترسی به بسیاری از پژوهش‌های ویژه است. خلاقیت و تکنیک‌های نوین فیلمسازی، از دیگر ویژگی‌های این مستندساز برجسته است. او مخالف تصویربرداری از حیوانات در فضاهای محدود بود و این کار را مصنوعی می‌دانست؛ لذا همواره در دل طبیعت فیلمسازی می‌کرد.

دیوید اتنبرو مجموعه فیلم‌های مستند زیادی را تهیه و کارگردانی کرده که از مهمترین آنها می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:

به سوی شرق با اتنبرو: مطالعه قوم‌شناختی اندونزی (۱۹۷۳)

چشم قبیله‌ای: هنر قومی و قبیله‌ای در اقصی نقاط جهان (۱۹۷۵)

زندگی روی زمین (‌۹۶ قسمت) موفق‌ترین اثر او که بیش از ۵۰۰ میلیون بیننده در جهان داشت (۱۹۷۹)

آزمون‌های زندگی: رفتار حیوانات در سنین مختلف (۱۹۹۰)

زندگی پستانداران: توشات‌های به یادماندنی اتنبرو و موضوعاتش (۲۰۰۲)

زندگی خصوصی گیاهان: استفاده از فناوری تصویربرداری «تایم-لپس» در جهان گیاهان (۱۹۹۵)

زندگی پرندگان: ۱۰ قسمت (۱۹۹۸)

سیاره زمین: بزرگترین مجموعه مستند حیات وحش تاریخ (۲۰۰۶)

گفتنی است که حضور دیوید اتنبرو در دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، با توجه به شرایط جسمانی این مستندساز برجسته و برنامه‌های کاری‌اش مُحقق خواهد شد و مسئولان جشنواره در حال رایزنی با وی و مدیر برنامه‌اش به منظور شرکت در این رویداد هستند تا مستندسازان گونه‌ی زیست‌محیطی و حیات وحش ایران که طی چند سال اخیر کیفیت بالایی را نشان داده‌اند، در مسترکلاس‌های اتنبرو شرکت نمایند.

مازیار میری برای «ایستاده در غبار» یک تیزر ویژه می‌سازد

مازیار میری که از کارگردانان سینمای ایران محسوب می‌شود، در حال ساخت یک تیزر ویژه برای فیلم «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است.

به گزارش مدیر رسانه‌ای فیلم، پس از سپری شدن ۴۵ روز از اکران فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و به دنبال بازخوردهای مثبت نمایش چهره‌ای واقعی و دیده نشده از یک سردار دفاع مقدس در میان مخاطبان، منتقدان و سینماگران، مازیار میری قصد دارد یک تیزر از این فیلم سینمایی بسازد.

میری همچنین به تازگی تدوین فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان را تمام کرده و تاکنون به عنوان کارگردان فیلم‌های شاخصی از او مانند «سعادت آباد»، «کتاب قانون» و «حوض نقاشی» با استقبال علاقمندان به سینما روبرو شده است.

جشنواره فیلم سلامت با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات فیلم مستند تولید می‌کند

ستاد مبارزه با دخانیات برای حمایت از تولید فیلم های مستند با موضوع روش‌های پیشگیری و جلوگیری از مصرف دخانیات در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی اولین جشنواره ملی فیلم سلامت، ستاد جشنواره طی نشستی با حضور دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، آیت الله شیرازی عضو هیات مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، عطااله طاهری مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران ، دکتر زهرا صدر مسئول واحد زنان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، پیرامون فیلم و نقش تاثیر گذار آن بر فرهنگ سازی در مبارزه با استعمال دخانیات به گفت وگو نشستند.

در این نشست بر همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با جشنواره فیلم سلامت تاکید و مسائل مهمی از جمله مبارزه با فرهنگ‌های غلط در استفاده از دخانیات از جمله قلیان مطرح شد.

نخستین جشنواره فیلم سلامت از ۱ تا ۵ شهریور به دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده برگزار خواهد شد.

۳ روز پرمخاطب تماشاخانه ایرانشهر

تماشاخانه ایرانشهر طی روزهای ۳۱ تیرماه و ۱ و ۲ مردادماه پذیرای ۳۴۳۰مخاطب بود که به تماشای آثار به صحنه رفته در این مجموعه، نشستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، سالن‌های دکتر ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان مجموعه طی روزهای پنجشنبه ۳۱ تیرماه، جمعه ۱ و شنبه ۲ مردادماه، در مجموع با میزبانی از ۱۷ اجرای نمایشی، پذیرای ۳۴۳۰ تماشاگر و علاقه‌مند به تئاتر بودند.

نمایش «پرتقال‌های کال» به کارگردانی صابر ابر طی ۳ روز یاد شده در مجموع ۶ نوبت، نمایش «یادم تو را فراموش» به کارگردانی ژاله صامتی ۳ نوبت و نمایش «آدامس‌خوانی» به کارگردانی محمد رحمانیان در ۸ نوبت به صحنه رفت.

اولین نشست شورای سیاستگذاری هجدهمین جشن سینمای ایران برگزار شد

اولین نشست رسمی شورای سیاستگذاری هجدهمین جشن سینمای ایران درخانه سینما برگزار شد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی هجدهمین جشن سینمای ایران، این نشست با حضور کمال تبریزی دبیر جشن، رضا میر کریمی مدیر عامل سابق خانه سینما ، منوچهر شاهسواری مدیر عامل فعلی خانه و بیژن میرباقری مدیر اجرایی برگزار شد و احکام مربوط به اعضای شورای سیاستگذاری جشن هجدهم در آن صادر شد.

همایون اسعدیان،فرهاد توحیدی،امین تارخ،کامبیز روشن روان،حسین مویینی،پروین صفری،عبدالله اسکندری،تورج منصوری،محمدرضا دلپاک،محسن روزبهانی، جواد طوسی،غلامرضا موسوی و علی دهکردی حضور داشتند و مباحث مربوط به شورای سیاستگذاری و بررسی شرایط آیین نامه جدید جشن خانه سینما مورد بررسی قرار گرفت.

هجدهمین جشن سینمای ایران همچون دوره های پیشین،۲۱ شهریور ماه مصادف با روز ملی سینما برگزار خواهد شد.

خوانش نمایشنامه« گل یاس» در مجموعه تئاتر شهر

نمایشنامه "گل یاس" نوشته محمود استاد محمد، چهارشنبه ۶مرداد ماه در سالن چارسو مجموعه تئاتر شهر بازخوانی می شود.

نمایشنامه "گل یاس" نوشته محمود استاد محمد، به سرپرستی روزبه حسینی به کارگردانی مرتضی حقیقت بیان و با نقش خوانی کیا شقاقی، سهیل بابایی، ماندا جباری، دریا یاسری، پریسا صنعت کار، مهدا رزازی ،موسیقی سجاد کیانی .در ادامه خوانش مجموعه آثار محمود استاد محمد، چهارشنبه ۶ مرداد ماه در سالن چارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

گفتنی است ، بنیاد محموداستاد محمد با همکاری مجموعه تئاتر شهر ساعت ۱۷:۳۰ روزهای پنجم تا هجدهم مرداد با برپایی ۱۱ جلسه نمایشنامه‌خوانی یادنامه این هنرمند فقید تئاتر ایران را در پلاتو اجرای تئاتر شهر برگزار می‌کند.

نمایشنامه "گل یاس" نوشته محمود استاد محمد، به سرپرستی روزبه حسینی به کارگردانی مرتضی حقیقت بیان چهارشنبه ۶ مرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰در سالن چارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

جشن تولدی برای 2 هنرمند از دو نسل در خاستگاه هنریشان "اداره تئاتر"

داریوش ارجمند و رحیم نوروزی در روز تولدشان مهمان ویژه اداره تئاترخواهند بود.

به گزارش روابط عمومی اداره تئاترو خانه نمایش : گروه اجرایی نمایش "خرمهره " به کارگردانی محسن قصابیان در نظر دارد روز پنجشنبه 7 مرداد ماه با حضور جمعی از هنرمندان حوزه تئاتر ؛سینما و تلویزیون میزبان داریوش ارجمند از پیشکسوتان تئاترو رحیم نوروزی یکی دیگر از هنرمندان این عرصه باشد.

بنا بر همین گزارش : نمایش "کمدی خرمهره " که از 27 تیر ماه به روی صحنه رفته تاکنون پذیرای هنرمندان همچون : بهروز غریب پور ؛ هادی مرزبان؛ حسین پاکدل ؛ دکتر ناصربخت ؛ دکتر فرخی ؛ فرزانه کابلی ؛ سیامک اشعریون ؛ شیرین یزدان بخش ؛ کوروش نریمانی ؛ نصرالله قادری ؛ بهزاد خداویسی و ... بوده است .

این نمایش تا 22 مرداد ماه هر شب ساعت 20 در خانه نمایش اداره تئاتربه روی صحنه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.