به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌ای ترکیه؛ ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی اعلام کرد در صورتیکه قانون مجازات اعدام در ترکیه از سر گرفته شود، تمامی مذاکرات درباره پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا متوقف می‌شود.

یونکر در مصاحبه با کانال ۲ تلویزیون فرانسه گفت: هیچیک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجازات اعدام را به رسمیت نمی‌شناسد. بنابراین اگر ترکیه مجازات اعدام را اجرا کند، روند مذاکرات برای پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی در ترکیه گفت: بی‌ثباتی در ترکیه ممکن است روند پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا را به تعویق بیاندازد.

پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه، تلاش‌ها برای اجرای مجازات اعدام در این کشور در حال افزایش است. این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته نسبت به شکنجه کودتاچیان ابراز نگرانی کرد. این سازمان اعلام کرد کودتاچیانی که در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند به‌شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرارگرفته‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به این ادعا گفت: در حکومت دموکراسی نمی‌توان خواسته‌های مردم را نادیده گرفت. مجازات اعدام در آمریکا، روسیه و چین وجود دارد. این مجازات در بیشتر کشورهای جهان به رسمیت شناخته می‌شود. ما کشوری پیشرفته هستیم و از حقوق و آزادی‌های اساسی برخورداریم. ترکیه ۵۳ سال در انتظار عضویت اتحادیه اروپا بود در حالیکه پیش‌ از این نیز شرایط پیوستن به اتحادیه را داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.