به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش؛عبدالرسول عمادی درخصوص نحوه پذیرش دانشجو در مراکز و مؤسسات آموزش عالی، اظهار کرد: باعنایت ماده ۳ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مصوب شهریور ماه سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی ، تعیین میزان و نحوه اعمال سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش دانشجو جزء وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو می باشد و به استناد ماده ۱۰ قانون اعمال سوابق تحصیلی از سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ در آزمون سراسری به میزان ۲۵درصد اجرا شده است.

وی افزود: مطابق تبصره ۴ ماده ۵ ، تاثیر سوابق تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است و پس از پنج سال حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش گفت: آموزش و پرورش موظف است سوابق تحصیلی داوطلبان شرکت در آزمون سراسری را که شامل نمرات تعدادی از دروس متوسطه و پیش دانشگاهی است که امتحانات آنها به صورت نهایی وسراسری مطابق مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش برگزار می شود را به سازمان سنجش ارسال کند.

عمادی عنوان کرد: براساس نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سال ۱۳۹۵ در دوره متوسطه ۲۵ درصد و در دوره پیش دانشگاهی ۵ درصد باتأثیر مثبت تعیین شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.