به گزارش ایرنا، عادل آذر روز دوشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان رییس دیوان محاسبات و تودیع امین حسین رحیمی رییس پیشین این دیوان اظهار داشت: دیوان محاسبات اگر تخلفی را مشاهده کرد باید با شجاعت و دقت ورود و برخورد کند.

وی با بیان این که تاحدودی در نظامات و قوانین مشکل داریم، تصریح کرد برخی قوانین باید اصلاح شوند در عین حال وظیفه دیوان محاسبات حسابرسی عملکرد دستگاه ها است.
رییس جدید دیوان محاسبات یادآور شد: کارآمدی بودجه کشور در سال 85، 42 درصد، در سال 90، 52 درصد و در سال گذشته نیز 57 درصد بود که این رقم نشان می دهد که حدود 40 درصد از بودجه کشور در بخش عمرانی عملکرد نامناسبی نداشته است.
آذر همچنین گفت: نباید اقتدار حرفه ای دیوان محاسبات خدشه دار شود و باید بپذیریم که می توان با کار مشفقانه عملکرد خوبی را داشته باشیم و در نهایت باید بگیر و ببند داشت.
وی تصریح کرد باید مدیران از کارکردن ترسی نداشته باشند و در عین حال دیوان محاسبات بتواند در عین اقتدار به قانون عمل کند.
به گزارش ایرنا، مراسم تودیع و معارفه رییس قدیم و جدید دیوان محاسبات امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس، قاضی سراج رییس سازمان بازرسی و سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.