به گزارش اقتصادنیوز، طی معاملات امروز بازار سهام (دوشنبه)، شاخص کل بورس باز هم به مسیر مثبت خود ادامه داد به طوریکه در انتهای معاملات، ۲۸۲ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۷۵ هزار و ۴۶۶ واحد قرار گرفت. در بازار امروز نمادهای «فملی»، «خودرو»، «شپنا»، «شبندر»، «بفجر» و «شبریز» بیشترین تاثیر مثبت و نماد «وبشهر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.


فریده جلاییان در رابطه با وضعیت امروز بازار سهام به اقتصادنیوز گفت: در پی رشد آغار شده بازار از ابتدای هفته، امروز نیز شاهد ادامه این رشد البته با روندی آهسته‌تر بودیم.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بعد از اتمام فصل مجامع، امروز بزرگان دیگری به بازار بازگشتند. در گروه خودرو، «خودرو» با رشد حدودا پنج‌درصدی بازگشایی شد و 60 واحد به رشد نماگر بازار کمک کرد. در این گروه «خبهمن» و «ختور» نمادهای دیگری بودند که بازگشایی شدند. «خزامیا» از دیگر اعضای این گروه، بیشترین حجم معاملات بازار را به نام خود ثبت کرد.

او افزود: در گروه پالایشگاهی نیز، نمادهای «شپنا» و «شبریز» بازگشایی شدند و در کنار «شبندر» در مجموع 106 واحد تاثیر مثبت بر نماگر بازار داشتند.

جلاییان ادامه داد: نماد «فملی» که از بازگشایی روز شنبه با توجه به رشد قیمت مس جهانی با استقبال خریداران مواجه شده بود امروز صف خریدش را عرضه کرد و در رنج مثبت به معاملات خود ادامه داد. این نماد با 88 واحد تاثیر مثبت بر نماگر بازار، در جایگاه نخست تاثیرگذاران امروز قرار داشت.

او افزود: نماد «ذوب» هم امروز در بازه مثبت بازگشایی شد. گروه فلزات این روزها وضعیت نسبتا خوبی را با توجه به رشد قیمت‌های جهانی داشته‌اند و می‌توان این گروه را یکی از کاندیداهای جایگزینی گروه خودرو برای لیدری بازار دانست.

این فعال بازار سهام گفت: گروه رایانه امروز سراسر قرمز پوش بودند در مقابل بیمه‌ای‌ها تماما سبزپوش بودند .

این کارشناس بازار سهام بیان کرد: در گروه برقی نیز، «بترانس» با توجه به رشد آرام در روزهای گذشته، امروز به رنگ قرمز درآمد و البته با 21 میلیارد تومان معامله لیدر بازار بورس بود.

او معتقد است: به هرحال بازار این روزها با صعود اندک خود، نوید رشدی آرام را به سهامداران می‌دهد؛ حال آنکه این رشد خیلی نباشد اما می‌توان برای روزهای اتی روزهای سبزی را پیش‌بینی کرد البته نوسانات بازار جز لاینفک آن هستند و نباید فراموش شوند.

نمودار ادامه رشد شاخص بورس

نمودار ادامه رشد شاخص بورس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.