به گزارش تسنیم، هیئت تجاری ۳۵ نفره آستاراخان روسیه امروز در اتاق بازرگانی ایران حضور یافت. این هیئت شامل فعالان اقتصادی در بخشهای حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی، صنعت و آموزش است.

بنابراین گزارش، در ابتدای این جلسه اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه خطاب به رئیس اتاق بازرگانی آستاراخان گفت: کماکان مشکلات بانکی پیش روی تجارت دو کشور است شما برای رفع این مشکل چه برنامه‌ریزی انجام داده‌اید؟

وینو کوروف رئیس اتاق بازرگانی آستاراخان در واکنش به اظهارات عسگراولادی، گفت: فعالیتهای بانکی هم‌اینک میان دو کشور در حال انجام است و بانک میربیزینس و سایر بانکها کار حواله‌های بانکی را انجام می‌دهند اما باید اذعان داشت که این خدمات گران است.

وی افزود: وجود این مشکلات تا حدودی طبیعی است اما به دلیل عدم انتقال طبیعی پول میان فعالان اقتصادی دو کشور مشکلاتی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی آستاراخان تاکید کرد: شرکتهای فعال در آستاراخان نیز از مشکلات بانکی با ایران رنج می‌برند اما با این وجود روابط خود را دارند و امیدواریم به زودی سوئیفت باز شود تا همه مشکلات پیش رو برداشته شود.

بنابراین گزارش، بعد از برگزاری نشست دوجانبه فعالین اقتصادی اتاق بازرگانی ایران و آستاراخان روسیه نشستهایی میان فعالین اقتصادی دو کشور انجام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.