به گزارش ایرنا، اصلانی یکشنبه شب در مراسم دریافت جایزه بهترین بازیگر جشنواره بین المللی فیلم مسکو روسیه که در سینما آزادی تهران برگزار شد، افزود : خوشحالم در آستانه ۵۰ سالگی این افتخار نصیبم شد تا یک جایزه بین المللی برای کشورم به ارمغان بیاورم.
وی اظهار داشت: جایزه بهترین بازیگر جشنواره بین المللی فیلم مسکو را به زنان و مردان گمنامی تقدیم می کنم که برای اعتلای این مملکت قدم بر می دارند.
اصلانی در خصوص فیلم «دختر» گفت : متاسفانه موفقیت های این فیلم با واقعه دردناک درگذشت عباس کیا رستمی مصادف شد و به طور حتم جای خالی این کارگردان بزرگ در سینمای ایران و جهان خالی خواهد بود.
وی ادامه داد : خوشبختانه در سال های اخیر فیلم های ایرانی در جشنواره های جهانی مورد ارزیابی فنی قرار می گیرند و کار بازیگران، فیلم نامه نویسان، کارگردان و ... ایرانی مورد توجه است.
این بازیگر سینما گفت: در گذشته دریافت جایزه برای فیلم های ایرانی در جشنواره های بین المللی شائبه سیاسی ایجاد می کرد اما هم اکنون شرایط تغییر یافته است و فیلم ها و بازیگران ایرانی می توانند جایزه های مهم بین المللی را کسب کنند.
وی خاطر نشان کرد : متاسفانه مدیران فرهنگی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیریت سینما از همان روش های ناکارامد و عقب مانده استفاده می کنند و هنوز دست به دامن سانسور و روش های سلبی و پلیسی می شوند.
اصلانی اضافه کرد : البته این روش متخص سینما نیست بلکه چنین رفتارهایی در حوزه موسیقی، ادبیات و تئاتر نیز دیده می شود.
در ادامه این مراسم، سید رضا میر کریمی با قدردانی از تمام بازیگران فیلم دختر گفت : متاسفانه عوامل این فیلم در مراسم اهدای جوایز جشنواره بین المللی فیلم مسکو حضور نداشتند.
کارگردان فیلم دختر تصریح کرد: درگذشت ناگوار کیارستمی باعث شد تا مراسم تجلیل از دست اندرکاران این فیلم با تاخیر برگزار شود.
میر کریمی اظهار داشت: انگیزه زیادی به دست آورده ام تا بتوانم سومین جایزه خود را از جشنواره فیلم مسکو کسب کنم.
این کارگردان پیش از این برای فیلم «به همین سادگی» از جشنواره بین المللی فیلم مسکو، جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده بود.
مریلا زارعی دیگر بازیگر فیلم دختر نیز در سخنان کوتاهی گفت : متاسفانه صحنه هایی که من در تبلیغات تلویزیونی این فیلم هستم را به دلیل نامعلومی حذف کرده اند.
وی خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی، تنها دلیل کار کردن ما در سینما، عشق به مردم است و همواره قلب ما برای شما می تپد.
در ادامه صحنه هایی از مراسم اهدای بهترین های جشنواره بین المللی فیلم مسکو برای حضار پخش شد.
کمال تبریزی کارگردان صاحب نام کشورمان در پایان این مراسم، جایزه بهترین بازیگر جشنواره بین المللی فیلم مسکو را به اصلانی اهدا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.