به گزارش ایرنا حضور نیافتن رئیس جمهور عراق در نشست سران اتحادیه عرب در نواکشوت، انفجار بمب در بغداد، صدور حکم اعدام دو تن از عاملان جنایت اسپایکر، اظهارات مقتدی در خصوص سربازان آمریکایی و انگلیسی، پخش اعلامیه های هشدار ارتش عراق بر فراز شهر موصل و شرقاط و موافقت حیدر العبادی با مشارکت حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل از خبرهای امروز عراق است.

** رئیس جمهور عراق در نشست سران اتحادیه عرب در نواکشوت پایتخت موریتانی شرکت نمی کند
سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق امروز با اعلام این خبر افزود: فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق در 27 نشست سران اتحادیه عرب که قرار است 4 مرداد در نواکشوت پایتخت موریتانی برگزار شود شرکت نمی کند و ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق رئیس هیات عراق در این نشست خواهد بود.

** انفجار بمب در کاظمین بغداد 56 کشته و زخمی برجای گذاشت
منابع امنیتی عراق امروز (یکشنبه) اعلام کردند که در پی وقوع انفجار انتحاری در نزدیکی ورودی منطقه کاظمین بغداد تاکنون ۲۱ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

** حکم اعدام ۲ تن از عاملان جنایت اسپایکر صادر شد
یک منبع امنیتی در بصره اعلام کرد که یک دادگاه جنایی ، چند روز پیش حکم اعدام 2 عامل جنایت اسپایکر که در این جنایت هولناک،1700 جوان عراقی به دست داعش در تکریت به قتل رسیده بودند را صادر کرد.

** مقتدی صدر: با سربازان آمریکایی و انگلیسی به عنوان اشغالگر برخورد می کنیم
مقتدی صدر رهبر جریان سیاسی صدر و گروه 'سرایا السلام' یکی از نیروهای زیر مجموعه تشکیلات مردمی 'الحشد الشعبی' در عراق در واکنش به تصمیم امریکا و انگلیس به ارسال تعداد بیشتری از سربازان خود به عراق تهدید کرد که با این نیروها به عنوان اشغالگر برخورد می کند.

** هواپیماهای عراق اعلامیه هشدار دهنده بر الشرقاط و موصل پرتاب کردند
تبلیغات جنگ در فرماندهی مشترک عملیات آزادی سازی موصل اعلام کرد که هواپیماهای عراقی میلیون ها نسخه اعلامیه و بروشور هشدار دهنده بر روی دو شهر 'الشرقاط' در شمال صلاح الدین و 'موصل' مرکز استان نینوا افکندند.

** العبادی با مشارکت حشدالشعبی درعملیات آزادسازی موصل موافقت کرد
تشکیلات الحشد الشعبی عراق امروز اعلام کرد: حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با مشارکت و حضور مبارزان این گروه مقاومت مردمی در عملیات آزادسازی نینوی و الشرقاط در استان موصل موافقت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.