به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات محلی آلمان یکشنبه اعلام کردند عامل تیراندازی شامگاه جمعه در مونیخ که به کشته شدن نه نفر و زخمی شدن ۳۵ نفر منجر شد از «یک سال گذشته» مقدمات این حمله را آماده کرده اما در زمان حمله، قربانیان خود را انتخاب نکرده بوده است.

رابرت هیمبرگر، رئیس پلیس ایالت باواریا در آلمان در کنفرانس خبری گفت این جوان ۱۸ ساله آلمانی-ایرانی «این اقدام را از یک سال پیش- یعنی از تابستان گذشته- طراحی کرده بوده است.»

پلیس آلمان به ویژه براین باور است که عامل تیراندازی مونیخ تحت تأثیر تیراندازی وینندن Winnenden (جنوب غربی) در مارس ۲۰۰۹ قرار گرفته بوده است. در آن تیراندازی یک پسر بچه ۱۷ ساله پیش از آنکه خودکشی کند، در مدرسه خود تیراندازی کرده و ۱۵ نفر را کشته بود.

رئیس پلیس گفت: «نخستین شواهد حاکی از آن است که وی یک سال گذشته با سفر به آن شهر و گرفتن عکسهایی، تحت تأثیر آن حمله قرار گرفته بوده و سپس برای اقدام به تیراندازی خود برنامه ریزی کرده است.»

توماس استینکراس-کوچ دادستان مونیخ در این کنفرانس خبری اعلام کرد براساس این تحقیق، عامل تیراندازی روز جمعه مونیخ با وجود این، دقیقا کسانی را که در اطراف مرکز تجاری قربانی شدند، هدف قرار نداده بوده است.

وی افزود برخلاف آنچه بسیاری از رسانه ها درباره خارجی بودن اکثر قربانیان مطرح کرده اند «در این حمله خارجی ها هدف نبوده اند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.