به گزارش فارس، در حالی که قرار است طی این هفته رسما هیلاری کلینتون به عنوان نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ معرفی شود، نامزد حزب سبز در انتخابات جاری می‌گوید که حزب دموکرات‌ به برنی سندرز خیانت کرده است.

نشست کنوانسیون ملی جمهوریخواهان با معرفی رسمی دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سراسری ریاست جمهوری برگزار شد تا پرونده مبارزات مقدماتی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری بسته شود.

قرار امروز نشست کنوانسیون ملی دموکرات‌ها هم این هفته برگزار شود تا رسما هیلاری کلینتون به عنوان نامزد نهایی حزب در انتخابات ۲۰۱۶ و رقیب دونالد ترامپ معرفی شود.

در این بین، نقش برنی سندرز رقیب کلینتون در مبارزات مقدماتی دموکرات‌ها در انتخابات بسیار تاثیر گذار بوده است و رقبای جمهوریخواه و حتی احزاب نه چندان پر نفوذ دیگر آمریکایی، درصدد جلب آرا و حامیان این سناتور سوسیالیست هستند.

پیش از این، دونالد ترامپ بارها با انتقاد از قوانین انتخاباتی در حزب دموکرات به ویژه موضوع آرای نمایندگان حزبی(super delegate)، چنین ساختاری را ظلم به برنی سندرز و حامیانش خوانده است.

حالا نامزد حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم گفته است که حزب دموکرات این کشور به برنی سندر «خیانت» کرده است.

«جیل استاین»، در صفحه توئیتر خود نوشت: «اگر برنی سندرز حزب دموکرات را که به او خیانت کرد، رها کند و منکر شود، من او را به حضور در حزب سبز برای تداوم انقلابش، استقبال خواهم کرد».

وی خطاب به سندرز افزود: «به قوانین و ساختار حاکم، اجازه نده که با قلدری علیه تو، تو را به حمایت از شرکت‌های جنگ طلب مجبور کند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.