به گزارش فارس، بعد از اخراج حدود ۶۰ هزار کارمند و بستن تعداد زیادی موسسه و آموزشگاه مرتبط با «فتح‌الله گولن»، دولت ترکیه اعلام کرد تمامی کارخانه‌ها و کمپانی‌هایی که به هر نحوی با گولن ارتباط داشتند را تعطیل خواهد کرد.

«بولنت توفنقچی» وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد سازمان تروریستی گولنیست‌ها بدنبال براندازی دولت منتخب مردم و قانون اساسی بودند و دولت پس از بررسی‌های مقتضی، همه کمپانی‌های مرتبط با این سازمان را پلمب خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» توفنقچی در کنفرانس خبری گفت: «شرکت‌هایی که سازمان تروریستی فتح‌الله را حمایت کرده و منابع مالی در اختیار آن می‌گذارند، تک به تک شناسایی خواهند شد. تحقیقات درباره آنها شروع، این کمپانی‌ها تعطیل و یا فرایند‌های لازم علیه آنها بکار برده خواهد شد.»

این اظهارات وزیر تجارت ترکیه بعد از آن گفته شد که ترکیه بیش از دو هزار موسسه علمی مرتبط با گولن را تعطیل کرد. این رقم شامل ۳۵ موسسه درمانی، ۱۰۴۳ موسسه علمی خصوصی، ۱۲۲۹ انجمن و بنیاد، ۱۹ اتحادیه و ۱۵ مدرسه هیئت امنایی می‌شود.

توفنقچی درباره وضعیت اضطراری ترکیه نیز اظهار داشت این مسئله سازمان‌های دولتی را قادر می‌سازد تا تصمیمات را سریعتر و موثرتر بگیرد.

«عمر سلیک» وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه نیز گفته «گولن» حتی از «اسامه بن‌لادن» نیز خطرناکتر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.