به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت بازی های رایانه ای در سال های گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. چند سال پیش بود که طراحی بازی ای با سبک متفاوت بسیاری را به خود جذب کرد. "شتاب در شهر" عنوان بازی ای که به مدد طراحان ایرانی ۱۵۰ هزار نسخه فروش داشت و از محبوبیت بالایی برخوردار شد.

حالا امروز از نسخه ی دوم این بازی یعنی "شتاب در شهر ۲" رونمایی شد. بازی ای که طراح آن امید به فروش با نسخه های بالا را داشت.

حسین احمدی مدیر پروژه "شتاب در شهر ۲" در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از مراحل فنی و طراحی این بازی گفت: شتاب در شهر ۲ که بیش از ۵ سال تولید آن طول کشیده است برای علاقه مندان به ماشین سواری و مسابقات رالی طراحی شده است. محیط این بازی شهرهای ایران خصوصا تهران و برج میلاد و اتوبان های اطراف را مجسم کرده و به صورت نقشه باز طراحی شده است.

این بازی نه تنها توسط متخصصان ایرانی تولید شده بلکه موتور بازی و تمام ابزارهایی که برای ساخت بازی لازم است داخل ایران تولید شده است. شتاب در شهر یک روایت داستانی دارد و شخصیت اصلی آن با یک داستانی در بازی حضور پیدا می کند.

احمدی گفت: این بازی بیش از ۲۳ خودروی داخلی و خارجی دارد که بازیکن می تواند آن ها را از فروشگاه خریداری کند؛ همچنین قابلیت اسپورت کردن خودروها مثل تغییر رنگ و موتور، شاسی ماشین و .. توسط بازیکن وجود دارد.

حسین احمدی در ادامه گفت: فرهنگ سازی رانندگی یکی از دغدغه های مهم طراحان بود و همین موضوع را در مراحل تولید بازی لحاظ کردند به این منظور که اگر بازیکن بیش سرعت معین شده رانندگی کند جریمه می شود همچنین برای عبور از چراغ راهنمایی رانندگی هم جریمه هایی تعیین شده است.

احمدی در پایان اشاره کرد: شتاب در شهر و المان های آن مشابه خارجی ندارد و در بحث گرافیک میان بازی خارجی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.