به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی طی مصاحبه‌ای اظهارداشت: خرید تضمینی گندم امروز از مرز هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تن گذشت که این میزان خرید، ۵۰۰هزار تن بیشتر از کل خرید تضمینی گندم در سال ۱۳۹۴ است.

وی با تشکر از زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان کشور، از استمرار خرید تضمینی گندم در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: با تفضل خداوند متعال با توجه به روند خرید، پیش بینی می کنیم که خرید گندم امسال از مرز ۱۰ میلیون تن خواهد گذشت و قطعاً تراز بین تولید گندم و مصرف کشور مثبت و ذخایر گندم کشور نیز اضافه خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با کمک دولت ظرف دیروز و امروز ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از طلب تولید کنندگان تامین و پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و تلاش جدی و همه جانبه برای تامین باقی مانده طلب کشاورزان ادامه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد در فرجه مناسبی این طلب تامین و پرداخت شود.

گفتنی است بعد از خودکفایی کشور در تامین گندم مورد نیاز در سال ۱۳۸۳، ایران امسال برای دومین بار در زمینه تولید گندم خودکفا می شود و زحمات تولید کنندگان گندم در کشور و پشتیبانی همه جانبه دولت و وزارت جهاد کشاورزی موجب دستیابی کشور به این دستاورد مهم خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.